Suflete de oameni frumosi.

Mi-era atat de dor sa scriu.

Doar ca, din pacate, oricat de happy as fi eu, scriu articolul asta cu o usoara tristete.

Asta pentru ca… am observat ca oamenii sunt atat de superficiali si de egoisti.

Pentru cei mai multi dintre ei, Craciunul inseamna opulenta, chestie dupa care se ghideaza, de fapt, si-n restul anului. Conteaza cine are cel mai frumos, mare si incarcat brad, conteaza cine are cea mai frumos decorata salata boeuf, cine are cele mai scumpe bauturi pe masa, cele mai fanteziste decoratiuni, conteaza cine are cea mai sexy rochie de Craciun, cine a primit cea mai luxoasa masina sau cea mai scumpa bijuterie. Conteaza cat ai cheltuit la masa din club in noaptea de Craciun, conteaza pe ce partie ai ales sa mergi la ski si conteaza atat de putin… sufletul, oamenii de langa tine, fericirea ta reala – nu cea creata de inelul opulent primit de la logodnicul tau, ci fericirea creata de sentimentul ca poti fi iubita de un om atat de minunat.

Suntem intr-o cursa continua in care ne chinuim atat de tare sa demonstram care din noi e mai frumos, mai instarit, care din noi are cel mai/cea mai ceva, indiferent daca acel ceva e un mare rahat. Suntem intr-o alergatura continua sa facem cat mai multi bani, sa avem rezultate cat mai bune, sa starnim invidia celorlalti, nu aprecierea lor sincera si prietenia lor pe-o viata de om.

Incercam atat de trist, atat de jalnic, atat de patetic sa ne intrecem unii pe altii, fie ca ne facem in ciuda c-un parfum scump si, zicem noi, fin si elegant, fie ca ne facem in ciuda c-o pereche de pantofi sclipitori sau cu o casa mare, atat de incarcata si imbodobita incat pierde esenta unui camin.

Si mie-mi plac pantofii. Poate, scumpi. Ador parfumurile si mi-as cumpara cele mai puternice esente care sa-mi poarte personalitatea, stilul, starea.

Doar ca eu zic, cred, Doamne, sper ca-mi aleg niste pantofi care sa-mi subtieze gambele, sa-mi ridice fesele si sa-mi creeze o postura eleganta. Imi aleg un parfum care sa-mi tradeze felul de-a fi, care sa-ti dea un indiciu despre ce fel de tipa (caci nu-mi permit sa zic femeie) sunt.

Intre femei e drept, exista mereu rivalitatea asta continua, nu numai in incercarea de a cuceri un anume barbat, cat si in incercarea de a-si pastra sau impune o anume pozitie, reputatie, imagine.

Sper insa sa raman in limitele decentei sau, macar, ale normalului, si ca micile mele extravagante sa nu le depaseasca. Imi place sa cred, nu stiu daca e asa, ca imi cumpar accesoriile astea nenumarate si ba un parfum, ba o pereche de pantofi in primul rand, pentru mine. Pentru ca ma fac pe mine sa ma simt mai frumoasa, mai eleganta, imi dau senzatia, poate falsa, nu zic, ca-s o tipa care se simte bine cu ea. Pe deasupra, presar un dram de fericire si un gram de energie molipsitoare. Ador cand cineva exclama “Cata energie poate sa incapa in tine, micutzo!” si ador sa fiu omul mereu vesel si plin de viata. Desi e dezamagitor sa vezi reactia celorlalti in momentul in care ai o zi proasta si nu ti-ai atasat zambetul molipsitor. Doar ca fericire cu forta nu se poate. Poti doar sa-ncerci sa ti-o iei din momente, oameni sau lucruri marunte. Si lucrurile astea nu vin la comanda.

Cel mai mult mi-ar placea ca oamenii sa se intoarca insa la lucrurile care conteaza cu adevarat. Sa ai o colectie impresionanta de parfumuri scumpe sau zeci de cutii cu pantofi inalti si incomozi nu inseamna absolut nimic. Sa ai insa sufletul impacat ca nu ai facut, cel putin, nu intentionat, rau nimanui, nu ai distrus prietenii, relatii, casnicii, vieti, sa fii impacat cu tine si sa te surprinzi, din senin, fericit fara motiv, sa ai alaturi de tine o mana de prieteni magici si o familie minunata – astea sunt adevaratele bogatii ale vietii. Adaugati la asta momentele alea din viata care v-au adus zambetul pe buze si emotii in suflet. Sunt lucruri care te fac uman, caci, Dumnezeu sa ma ierte, dar cu ce dracu’ pleci de pe lumea asta daca nu cu cele pastrate in minte si-n inima?

Multa intelepciune, maturitate in ganduri si suflete de oameni frumosi va doresc! Si-n 2013, si inc-o eternitate de-acum incolo.

4 gânduri despre “Suflete de oameni frumosi.

  1. ma bucur sa citesc randurile asternute de tine si mi-ar placea sa scri mai des 🙂
    eu am invatat ca oamenii sunt de multe feluri si ca imi place sa ma inconjor de aceia care imi seamana, ma fac fericita, imi umplu sufletul de bucurii 🙂
    un an asa cum iti doresti!

Lasă un răspuns

