Cat de greu e sa fii… zen!

Am avut norocul sa imi regasesc o buna prietena. O prietena pe care poate am injurat-o la un moment dat desi poate n-ar fi meritat. La un moment dat incetasem sa cred in prietenia noastra si o luasem doar ca pe o experienta de viata. Insa… a fost atat de usor si a venit de la sine impacarea noastra si apropierea incat tind sa cred ca am in ea un prieten pe viata. Chiar daca eu sunt o nemernica. Si chiar daca probabil o s-o mai pierd la un moment dat, caci asa-mi sta in fire. Ce e drept, nu despre ea e articolul asta… M-a ajutat foarte mult in ultimul timp, si prin asta nu ma refer la faptul ca m-a ascultat si a mers cu mine pana in panzele albe, ci mi-a si aratat unde am gresit si cand/daca gandesc urat.

M-a ajutat insa si sa inteleg ca trebuie sa evoluez, ca om, ori asta eu uitasem sa fac de ceva ani deja. Eram unul din oamenii aceia mediocri care discuta despre … oameni si evenimente. M-a ajutat, indirect, sa ajung sa fiu mandra de mine. E drept, inca am parti urate, le cunosc, incerc sa le “lucrez”, inca sunt destul de nesigura pe mine si nu sunt atat de puternica precum mi-as dori sa fiu, dar am, cumva, mai multa incredere in mine. Stiu ca, desi-s o rautacioasa, sunt diferita de toti oamenii astia care seamana doar amaraciune in jur, care nu vad dincolo de superficialitatea care ii inconjoara, care nu trec de bariera propriului egoism. Eu stiu ca o sa fiu bine. Mai am atatea de invatat, atata de suferit, dar eu stiu ca voi fi bine.

M-a ajutat si inspirandu-ma, sa zic, si facandu-ma sa inteleg cat de.. bine e sa fii zen. Chiar si atunci cand e atat de greu.

Doar ca… inteleg ca starea asta nu trebuie sa ti-o impui, ci sa vina de la sine. Iar eu, trebuie sa recunosc, deseori incerc sa mi-o impun, de asta imi si e atat de greu. Si-n plus, sunt omul pe care orice lucru il afecteaza, orice cuvant, orice gest al celui mai neimportant om de pe planeta. Ma revolta sa aud din gura unei copile de 14-15 ani ca ea este “o femeie fara responsabilitati”; ma scoate din sarite cand oamenii se iau ironic unii de altii pentru ca nu au stiut sa-si faca nodul la cravata “ca la carte”; ma enerveaza peste masura cand prietenele mele au probleme iar eu sunt… efectiv neputincioasa.

Si-mi vine sa scriu. Se pare ca inca gasesc un refugiu incredibil in scris. Dar oamenii, si chiar si eu, s-au saturat sa auda alti oameni plangandu-se de problemele lor. Mie una mi-a ajuns si deseori se intampla sa incerc sa ies din astfel de discutii caci nu vreau sa ma impovarez si cu problemele altuia. Mi-ajunge… energia mea negativa.

Am o stare atat de… imposibil de explicat.

M-am (re)apucat sa (re)citesc articole vechi… Uneori ma surprinde placut felul in care gandeam, alteori imi pare atat de rau de mine, atat de rau pentru cat am suferit, pentru cat mi-am batut capul, pentru cat de rea am fost.

Eu nu cred in “Fii tu schimbarea pe care iti doresti sa o vezi in lume.” Pentru ca nu (mai) cred in lume. Asa cum mi-am pierdut orice urma de speranta ca lumea se poate schimba. Cred insa ca trebuie sa investesc in mine, sa ma ajut pe mine si sa ii ajut pe cei (putini) dragi mie. Cred ca trebuie sa incep sa ma las mai putin afectata de oamenii urati din jurul meu si sa incep sa ma schimb, in bine. Dar cat de greu e asta!

7 gânduri despre “Cat de greu e sa fii… zen!

  1. scrisul e un refugiu tot timpul iar unele pritenii care se merita in adevaratul sens le gasesti si dupa o perioada buna de vreme.Mai bine mai atrziu decat niciodata.

  2. Pingback: Cei dintâi « Gânduri rupte din mine

  3. Din ce citesc eu aici-sa, mi se pare ca ai directionat energia intr-o directie negativa si din asta ai ajuns sa te frustrezi.
    Ca vrei sa schimbi lumea au ba, nu trebuie sa iti consumi energia pentru orice-ti iese in cale ci sa vezi care ar avea un efect mai mare, implicit ti-ar aduce si tie o satisfactie.
    Lumea nu poate fi schimbata pentru ca sunt prea putini oameni care se gandesc doar la ei, dar primul pas eu zic ca ar fi sa creada cat mai multa lume ca poate sa schimbe ceva, oricat de mic/semnificativ ar fi.
    Legat de cum sa devii mai bun, cel mai eficient mi se pare sa fii inconjurat de oameni mai destepti/buni/calmi decat tine si sa ai mintea deschisa.

Lasă un răspuns

