Change is good. Change is bad.

I believe that everything happens for a reason. People change so that you can learn to let go, things go wrong so that you appreciate them when they’re right, you believe lies so you eventually learn to trust no one but yourself, and sometimes good things fall apart so better things can fall together.”

Inteleg ca e normal sa evoluezi si, automat, sa te schimbi. Sa iti schimbi principii, poate, sa iti schimbi vise, sa iti schimbi aspiratii. Sa iti schimbi obiceiuri. Sa iti schimbi prietenii. Sa te schimbi pe tine?!

Intotdeauna sar ca arsa cand cineva imi spune ca m-am schimbat si ca m-am facut mai rea. Sau tot timpul cand imi arat si partea rautacioasa am impresia ca cei din jurul meu isi schimba automat parerea si cred ca mi-am dat jos masca. Total fals. Am fost pusa in situatii nasoale de oameni nasoli. Am reactionat ca atare.

Fostii baieti buni ne-arunca-n fata ideea conform careia din cauza noastra, a femeilor, s-au transformat in porci.

Scorpiile, viperele isi gasesc drept motivatie pentru faptul ca-s…vipere materialiste si superficiale faptul ca… au fost ranite.

Si eu fac asta. Prin ‘fac asta’ nu ma refer la faptul ca-s o vipera materialista si superficiala, ci ma refer la faptul ca sustin ca din cauza anumitor oameni si anumitor incidente si anumitor experiente m-am schimbat. Ceea ce, teoretic, ar fi normal, caci, pana la urma, nu doar educatia, cultura si alte asemenea te modeleaza ca persoana, ci si contactul cu cei din jur.

Dar ce utopic ar fi ca cei din jur sa stea cu nasucul in mamaliga lor. Si astfel… omul ar alege cum sa isi construiasca personalitatea, cum sa se comporte, ce prioritati sa aiba, ce cadavre sa calce…

Sunt lucruri la mine pe care le-am schimbat si de care sunt mandra. Sunt lucruri si atitudini la mine pe care le-am schimbat si de care imi pare rau. Nu imi e rusine, dar imi pare rau… E drept, alegerea de a ma schimba si de a ma lasa influentata de dezamagiri si rautati a fost a mea. Si nu regret asta. Doar imi pare rau…

Sunt persoane in ochii carora nu mai sunt acelasi om. Unii se inseala, unii, probabil, au dreptate.

Sunt oameni care in ochii mei nu mai sunt aceiasi oameni. Chiar daca inca sunt langa mine, chiar daca nu.

Sunt oameni pe care i-am dezamagit cumplit (desi aici imi vine in minte doar bunicul meu). Sunt oameni carora pana nu demult le eram draga si care acum, probabil, se intreaba oare cine si-a facut loc in trupul meu de m-am schimbat asa.

Sunt oameni care m-au dezamagit cumplit. Sunt oameni care pana nu demult imi erau dragi iar acum ma dezgusta cumplit. De parca altcineva si-a facut loc in trupul lor si s-au schimbat atat.

Sunt oameni pe care ii priveam ridicand capul si inaltandu-ma pe varfurile picioarelor. Si care acum mi se par atat de … ridicoli.

Sunt oameni dupa care am tanjit. Si nu m-au vrut. Sunt oameni care nu m-au vrut. Si-acum tanjesc.

E placut sa vezi ca ai evoluat si ca i-ai lasat pe altii care nu demult erau cei mai cu mult in urma ta. Nu e insa la fel de placut sa vezi ca unora le pare rau ca te-ai schimbat, ca nu mai esti omul pe care ei il stiau. Si e atat de neplacut sa iti para rau ca s-au schimbat. Sau ca si-au dat jos mastile.

Change is good. Change is bad.

*

De prin niste drafturi-adunate, simteam nevoia sa le atasez aici:

Probabil e de vina ziua in care m-am nascut. Sau poate e din cauza modului in care am fost crescuta. Sau poate doar a felului meu de-a fi. Sau… a alegerii mele de a ma… creste singura. De a-mi rezolva singura problemele.

Nimeni nu te pregateste pentru dezamagiri. La scoala esti invatat sa scrii, sa citesti, sa socotesti. Biserica te-nvata sa crezi in Dumnezeu si-n randuielile Lui. Statul te-nvata sa… iti platesti taxele. Familia te-nvata cum sa te porti. Sa-mparti. Sa ai responsabilitati. Sa iubesti, probabil. Auzi in stanga si-n dreapta ca viata-i grea si oamenii-s rai. Dar te incapatanezi sa nu crezi. Si nimeni nu te pregateste de dezamagiri… Nici macar ele.

Intr-o lume in care mamele isi arunca copiii in container, de ce-am mai crede in sprijinul oamenilor?

Am evoluat. Nu mai locuim in pesteri. Insa inca facem orice pentru vanatul nostru. Suntem doar mai frumos imbracati. Insa pare-se ca am ramas la fel de salbatici.

*

”Pe unii oameni ii vei iubi o viata, chiar daca ii vei indeparta de tine.”

„Caracterul fara inteligenta poate mult, dar intelegenta fara caracter nu valoreaza nimic.”

“Sunt lucruri care am dori sa nu se intample, dar pe care trebuie sa le acceptam, lucruri pe care nu le stim, dar pe care trebuie sa le invatam si oameni fara de care nu putem trai, dar pe care trebuie sa ii lasam sa plece.”

“All’ inizio un pò fa male. Ma poi capisci che certe persone è meglio perderle che trovarle.”

„People say that the bad memories cause you the most pain, but it’s actually the good ones that will drive you insane.”

“O masca ne spune mai multe decat o fata.”

“People often change for two reasons: it can be either that you have learned enough that you want to change or you have been hurt enough that you need to change.”

“I wish you could delete people from your life as easy as you can delete them from your phone.”

[Of course, voiam sa scriu despre schimbare si despre cum ar trebui sa gandim de doua ori inainte de a actiona caci un om s-ar putea schimba major in urma actiunilor noastre, si iata ca am luat-o pe alte cai. Gresite. Si zau ca articolul asta n-am vrut sa-mi iasa asa … pesimist si … lamentacios. Caci n-am patit nic’ rau in ultimu’ timp. Soarele straluce, pasarelele ciripeaza, Hubbis injois da laif! In limita stocului disponibil. :P]

8 gânduri despre “Change is good. Change is bad.

  1. Am mai spus-o de multe ori si o sa o tot spun. Nici un gest, nici o vorba, nici macar o privire de-a noastra sau de-a celorlaltora nu ramane fara consecinte, fara efecte asupra cuiva. Intentionat sau nu fiecare dintr noi influenteaza macar pe cineva si il determina sa opereze anumite schimbari.
    Tu spui ca ai devenit mai rea, eu spun ca ai devenit mai constienta de faptul ca nimanui nu-i poate pasa mai mult de tine decat tie, si in consecinta incepi sa ai mai multa grija de tine.Nu toti oamenii care ti-s dragi acum iti vor fi dragi pe veci, nu toti cei pe care ii consideri prieteni iti vor ramane alaturi la bine si la rau, nu toti te vor invata de bine, nu toti cei de acum te vor sprijini si peste 5-10 ani.
    P.S. Sa ma anunti daca si cant ti-am devenit insuportabila ca sa stiu sa ma retrag 😛

  2. am eu o teorie precum ca oamenii sunt ca planetele; dorintele lor sunt de fapt proprietatile din dotare: „vreau”= magnetism, „principii/7 ani de acasa”= gravitatie; etc. Ne intunecam si ne incalzim in functie de cat de aproape sau de departe suntem de altii, in functie de cat de mare este planeta care trece prin fata noastra, in functie de cat de multe dorinte ducem cu noi, de cat de vechi suntem si tot asa 😉
    Ne schimbam in functie de cat de mult ne dorim ceva si in functie de cat de puternici suntem in raport cu noi, dar si restul… corpurilor ceresti.
    Si din cand in cand mai starnim si cate o furtuna …solara 🙂

  3. Gagici, de dimineata cand am vazut commentruile realizai ca oau, nu le inchisesem :))
    Petro mic, „eu spun ca ai devenit mai constienta de faptul ca nimanui nu-i poate pasa mai mult de tine decat tie, si in consecinta incepi sa ai mai multa grija de tine” – la sufletel mi-a mers asta!
    Rox scump, ai fo’ cu teoria la OSIM? 😛 Buna, buna, am cm inteles-o 😛
    Diana, oau, venind din partea ta…e dublu-compliment! :*

  4. eu una te înţeleg perfect; şi eu sunt în aceeaşi situaţie.. voiam să scriu despre asta, da` cum n-am găsit timp, mi-ai luat-o înainte. Şi zău că nu puteam să zic mai bine decât tine.
    În situaţii d-astea nu prea e nimic de făcut, doar să ne bucurăm de momentele petrecute cu oamenii dragi şi să sperăm că nu se vor schimba ei (în rău)..
    Îţi citesc mai mereu blogul, chiar dacă nu prea comentez 😀 eşti clar printre my fav` 😀

Lasă un răspuns

