Scrisoare din trecut catre omul din viitor.

Spune-mi ca nu ti se pare o prostie ca ti-am scris asta. Spune-mi ca nu ti se pare o prostie ca, atunci cand erai mica, aveai blog si-ti scriai toate prostioarele aici. Spune-mi ca nu-ti plac si ca ti se par puerile si poate penibile cuvintele tale de atunci, dar nu-mi spune ca te dezgusta.
Spune-mi ca te-ai schimbat, ca ai crescut frumos, ca ma consideri pe mine, cea de acum, extrem de naiva, dar, te rog, nu ma considera proasta si nu desconsidera cuvintele mele.
Spune-mi ca nu te-ai facut rea. Indiferent de lucrurile prin care ai trecut. Spune-mi ca ai portia de bunatate, de tine – zambitoare si plina de caldura pentru fiecare om pe care il iubesti, pentru fiecare om care ti-e drag si care, desi ti-a gresit uneori, nu te-a dezamagit si ranit profund. Pentru fiecare om care e inca langa tine si pentru fiecare om care stii ca merita.
Spune-mi ca esti frumoasa. Macar pe interior. Spune-mi c-ai slabit si ca ai invatat sa mergi pe tocuri. Spune-mi ca porti fuste creion gri si negre si rosii si ca esti o femeie mai puternica decat sunt eu, omul de acum. Spune-mi ca mergi la job de placere.
Spune-mi ca ai o fetita frumusica si isteata si simpatica. Spune-mi ca ai educat-o frumos. Spune-mi ca esti iubita. (Daca nu esti, nu plange!) Spune-mi ca esti fericita, in pofida a toate.
Iar eu iti voi spune, iti voi reaminti cine erai, cum gandeai, ce sfaturi ti-ai fi dat tie, celei din viitor.
Sunt perfect convinsa c-ai fost dezamagita de multe ori. Si te-ai ridicat greu. Si a durut. Dar vezi, inca esti aici. Si citesti asta. Asadar nu se moare din… oameni. Se pot doar pierde bucatele de suflet. Dar reinvie-le! Fa tu asta pentru mine. Nu te pot sfatui sa nu fii rea. Ci doar sa nu fii rea cu oamenii frumosi, curati din viata ta. Nu te pot sfatui sa nu fii materialista. Dar fii materialista doar cand vine vorba de confortul tau si al celor dragi tie.
Daca muncesti mult, nu uita, dar nu uita de copilul tau. Era tot ce iti doreai de la viata. Pretuieste-l. Indiferent de cate boroboate face. Si de ce note mici ia la scoala. Nu uita ca si tu ai luat 2 si 3. Nu uita ca si tu ai venit cu ochiul plin de sange acasa. Nu uita ca si tie-ti placeau baietii inca din scoala generala. Gradinita, chiar. Remember your first crush? Nu o obliga sa doarma la pranz. Stii ca si tu urai asta, cand te obligau ai tai. Si ea, ca si tine, va tanji dupa orele de somn cand se va face..mare. Ocupa-te de ea. De educatia, cultura ei. Du-o in toate locurile posibile si imposibile. Stii ce voiam pentru ea. Nu uita asta.
Nu te lasa calcata in picioare. De nimeni. Nici macar de barbatul pe care il iubesti. Stiu ca o sa-mi zici ca vorbesc aiurea pentru ca dau sfaturi fara sa fiu implicata. Nimic nu e mai penibil decat o femeie care se injoseste si se nimiceste singura pentru un barbat. Iti amintesti ce si cum gandeai despre toate prietenele tale? Cum le judecai pentru ca procedau gresit, lasandu-se duse de nas de sentimente care le faceau atat de… soft? Oricat ai iubi, nu face compromisuri. Te iubeste. Sau nu. Simple as that. Nu accepta sa te loveasca. S-a intamplat o data. Fa-l sa regrete. Amarnic. Nu accepta sa te insele. Chiar daca acum gandesc ca as putea trai stiind ca poate ma-nseala, dar nu aflu… Stii ca nu e tocmai ceea ce vrei pentru tine. Si pentru iubirea ta. Nu face o drama dintr-un divort. Esti atat de urata cand plangi. Si sufletul te doare atat de mult incat se transforma, efectiv, in durere fizica, asa-i? Nu te supune la asta. Nu meriti asa ceva. Sterge-ti lacrimile si ridica-te. Gaseste-ti un scop si lupta pentru el.
Spune-mi ca pastrezi legatura cu fratele tau. Dar nu-mi spune ca, si acum, cand sunteti oameni in toata firea, va ciondaniti precum copiii mici. Ai nepotei frumosi? Cu siguranta nu-s rasfatati, ca doar sunt crescuti de frac-tu. Se ia de rasfatata de fii-ta? Are traume din copilarie, saracu’. Iubeste-l. Daca inca citesti asta inseamna ca nu te-a aruncat de la etajul 5 sa primeasca el toata averea, asadar iubeste-l.
Mami tau traieste? Sper ca nu e bolnava. Dar, nu uita, batrana, bolnava, merita toata grija ta. Aminteste-ti ce sacrificii a facut pentru tine. Aminteste-ti cat de mult te iubea. Aminteste-ti sa o iubesti cate putin, in fiecare zi. Oricat de greu ti-ar fi cu ea.
M-as bucura chiar s-aud ca Mitu traieste. Dar probabil e cam suie la varsta asta, asa-i? Aveti grija de ea. Desi stiu cat de imposibil e asta.
Spune-mi ca esti femeia care-mi doresc eu acum sa ajung. Spune-mi ca ti-ai indeplinit parte din vise. Spune-mi ca n-ai uitat de tine si de toate ale tale. Spune-mi ca n-ai uitat sa zambesti. Si nici sa iubesti.
Iar eu iti voi spune “Stiam eu!”. Stiam c-o sa poti…

Spune-mi ca nu m-ai dezamagit…. Si-ti voi spune ca eu credeam in tine.

