Cine iubeste mai mult?

Din experientele… altora, ce-i drept, si nu din ale mele, sau in fine, mai putin din ale mele, am realizat ca intr-o relatie cu siguranta exista o persoana care iubeste mai mult si alta care iubeste ceva mai putin. O persoana care e dispusa sa lupte mai mult, sa faca mai multe compromisuri, sa isi dea silinta mai mult, o persoana care sufera mai mult, se implica mai mult, careia ii pasa mai mult, care investeste mai mult, face mai mult, iubeste mai mult. Si, in general, cei din exterior isi dau seama relativ usor cine e persoana respectiva din relatie. Din simple gesturi, atitudine, interes sau dezinteres reusesti sa iti dai seama. E drept, exista sanse (mari) sa te inseli si sa nu nimeresti persoana. Sau sanse sa ghicesti la fix. Pentru ca lucrurile astea se vad. Lucrul asta mare se vede din lucrurile astea mici.

Banuiesc ca exista sansa (mica, ce-i drept) ca sentimentele sa se schimbe, in sensul in care cei doi isi inverseaza rolurile. In general, avem tendinta sa judecam la finalul relatiei cine a fost cel care a iubit mai mult in relatia respectiva, cine si-a pus sufletul pe tava, cine si l-a lasat la voia celuilalt.

Probabil imi veti spune ca nu e neaparat vorba de faptul ca unul iubeste mai putin, ci ca iubeste intr-un alt mod, sau ca modul ala e superlativul absolut pentru el/ea cand vine vorba de iubire sau ca intr-o relatie unul va suferi mai mult pentru ca este mai emotional decat celalalt, nu neaparat pentru ca iubeste mai mult. Ei bine, ca sa citez, “Greu ii scoti Hubbiceniei o prostioara din cap. De fapt, sunt sanse mari sa nu i-o scoti niciodata.” asadar nu tin vrajicile de data asta.

Chiar cred ca pana si in iubirile alea de o viata, unde cuplul pare a fi cuplul aproape-perfect si chiar cuplul care ar trebui sa vanda secretul succesului, exista persoana care iubeste mai mult si persoana care iubeste ceva mai putin. Doar ca ei au… descoperit, probabil, secretul succesului, nicidecum iubesc la fel

LE: “Someone once told me that the power in all relationships lies with whoever cares less, and he was right. But power isn’t happiness, and I think that maybe happiness comes from caring more about people rather than less…” – Connor Mead in Ghosts of Girlfriends Past.

P.S.: Imi place tare refrenul:

Mai da-mi o data,
Inca o data,
Inima ta pe mana mea…
Ultima data,
Inca o data,
Inima ta pe inima mea…

39 de gânduri despre “Cine iubeste mai mult?

  1. „În realitate dragostea nu e niciodată egală între doi inşi, unul totdeauna iubeşte mai tare pe altul şi altul totdeauna se lasă mai mult iubit decât iubeşte şi dacă la cel care iubeşte mai puţin n-ar apărea drept compensaţie, tocmai această bucurie de a te uita necontenit la cel care te iubeşte, atunci n-ar mai exista un echilibru între ei şi totul s-ar strica” – Marin Preda, Intrusul.

  2. Clar că echilibru nu vine din asta, dar omu avea şi el un punct de vedere :-P, pe care l-am folosit doar pentru a da apa la moară frezei „Chiar cred ca pana si in iubirile alea de o viata, unde cuplul pare a fi cuplul aproape-perfect si chiar cuplul care ar trebui sa vanda secretul succesului, exista persoana care iubeste mai mult si persoana care iubeste ceva mai putin.”deoarece oferea o explicatie plauzibilă (din punctul lui de vedere)reuşitei relaţiei respective.
    Eu văd altfel echilibrul ăsta–>il vad prin analogie cu cântarele alea din parcuri(bag seama ca aşa le spune)balanţe sau in fine(chestile alea unde se pun doi indivizi si se imping in pamant a.î. ajung pe rând în aer si se tot contrabalanteză). Asa e cu iubirea, nu e niciodata echilibrată(adica iubire echilibrată –> in cazul balantei inseamnă „game over”. Mai mult decat atat, ambii trebuie sa intre in joc, altminteri unu o sa oboseasca de la atata fortare si iarasi game over. sper ca mi-ai inţeles analogia –> nu de alta dar am eu o abilitate in a ma face inteles abia dupa primele 30 de minute de conversatie, si sper că nu reusesc s-o fac la fel si in scris :))

  3. Asta cu unul iuește mai mult și altul mai puțin, e falsă.
    Ori iubești, ori nu.
    De fapt la unul e iubire, și la celălalt doar atracție, sau o simplă îndrăgosteală, sau o simplă afecțiune. Asta e chestia în acele cazuri.

    Însă dragostea se manifestă altfel. Și e trist că unii îl judecă pe celălalt, că nu iubește nu știu cum și nu face nu știu ce, în loc să încerce să cunoască persoana de lângă ei și să afle cum se manifestă iubirea la ace persoană.

    Uneori rețeta succesului e chiar că unul a făcut mai multe „compromisuri”; în ochii altora, că pentru el au fost niște lucruri normale. Și asta ajutat relația. Uneori rețeta succesului e că unul a condus mereu relația, pentru că se pricepea mai bine la asta și a luat mereu decizii bune și pentru celălalt. Uneori rețeta succesului e că unul a luptat mai mult; nu pentru că (,) celuilalt nu i-a păsat, ci pentru că acea persoană știa să lupte mai bine, pe când celălalt nici nu ar fi știut cum.
    Am mai spus… iubirea nu e o rețetă magică. Pe unii iubirea nu îi face să lupte mai bine; pentru că așa sunt ei ca personalitate. Și atunci au nevoie lângă ei de o persoană care să îi înțeleagă, să își dea seama că așa iubesc ei și să îi împingă de la spate.

    E ușor să ceri de la cineva ceea ce nu poate oferi; e greu să îl cunoști și să accepți de la acea persoană ceea ce îți poate oferi…

  4. Nici macar nu m-am obosit sa intru pe link, ca nu am citit fiecare cuvant/post de pe blogul tau, daramite sa mai si copiez chestie care n`am facut`o pana acum si n`am de gand sa ma apuc acum de chestii din astea. Si plus de asta, am scris o chestie atat de banala, incat hai sa fim seriosi.

    Si la chestia cu leapsa, ai dat dovada de snobism. Cam atat.

    O zi frumoasa in continuare

  5. @Ironistul: Nu e tot pe 16 dar cine zice ca cei de pe 16 is afurisiti? :))
    @DianaEmma: Stiam eu ca tu vei fi Gica Contra :)) Ntz ntz ntz. 😛
    @Miss S: Ti-am spus de la inceput ca nu voiam sa fiu rautacioasa, astfel incat am spus ca nu acuz, ci presupun ca te-ai inspirat.
    Insa nu e singurul lucru pe care l-am vazut la tine si apoi si in alte parti (vezi „Don’t ever beg anyone to love you” si „Se intampla atunci…”-pe care il gasesti pe inca alte tzashpe bloguri). Ai putea sa imi dovedesti ca ma insel si atat, nu sa ripostezi atat de urat.
    Leapsa am refuzat-o politicos pentru ca nu primesc lepse, am anuntat pe blog acum multa vreme, dar pentru ca nu aveai de unde sa stii, m-am scuzat si am multumit oricum.
    Nu cred ca esti in postura sa ma faci snoaba mai ales atata timp cat se pare ca nu stii semnificatia cuvantului.

  6. Am dedus din lecturarea zodiacului(fiindca unfortunately n-am acces la baze empirice). Acuma desigur, ma pot înşela şi eu, cu toate că defectul ăsta îl au numai muritorii, dar uită-te la tine(refuzi lepse :)) faci oamenii sa sufere şi cine ştie ce mai ascunzi după cortină 😛

  7. A propos, nimeni n-a răspuns la întrebarea din titlu, de unde rezultă prin operaţia de excludere că eu trebuie să fiu cel care iubeşte mai mult(desi aici iarăsi avem o problema majoră-oate fi iubirea definită precum un pahar cu apa, a,î sa poti spune „eu simt pentru tine un sfert de cana de apa cu toate că paharul tau e sec’?…

  8. In fine, nu ma lupt cu morile de vant, pe oricine ai intreba, postul tau seamana mult cu citatul ala din articolul DianeiEmma, dar in fine. Spor la scris, sa ai inspiratie.

  9. @Ironistul: Ai dedus prost. Sunt rea, trebuie sa recunosc, dar nu stiu daca mergem pana la a fi chiar afurisita. Problema mea cu Miss S nu e legata de faptul ca i-am refuzat elegant o leapsa, ci de altceva. Nu exista cortina la mine, sunt asa cum se vede. 😛 Cat despre paharul tau cu apa… m-ai bagat complet in ceata… stai sa recitesc…nu stiu daca iti inteleg bine fraza „“eu simt pentru tine un sfert de cana de apa cu toate că paharul tau e sec’?…”… dar daca interpretarea mea e corecta, atunci raspunsul meu ar fi: mama ei de treaba, nu traim intr-o lume imaginara, amandoi ar trebui sa vedem amaratul ala de pahar la fel, in sensul ca tu nu-mi poti spune ca e un sfert cu apa cand el e clar sec. Am interpretat bine? :-ss hai ca am emotii mai ceva ca la examen :))

  10. Hehe, parcă ai interpreta filmele lu’ Tarkovski :-P(m-ai depăsit chiar şi pe mine) – eu ma intrebam daca iubirea poate fi la fel de usor definita precum un pahar cu apă(pe el il pui la microscop si spui contine, asta, asta si asta, iar lucrurile astea il fac sa fie ceea ce este) dar cu iubirea merge tot aşa?(poţi sa spui ce înseamnă iubirea, fiindca abia atunci putem pune problema „cine iubeste mai mult” bine aici „aberez” io fiindcă problema pe care o dezvolt eu nu e legata de subiectul discuţiei in mod direct, altminteri n-as fi putut emite judecata „cântarului” pe care mi-o menţin in continuare cu toate ca nu pricep toate aspectele ei(iubirii)- faptul ca nu cunoastem sau intelegem legile naturii nu inseamna ca nu functionam pe baza lor 😛

  11. Aici e ca la DianaEmma, „depinde ce intelegi prin barbat destept”? Inteleg unde bati :)) Si stiam ca cu asta imi veniti toti :)) Dar nu uita “Greu ii scoti Hubbiceniei o prostioara din cap. De fapt, sunt sanse mari sa nu i-o scoti niciodata.” 😛

  12. Sunt cupluri care se iubesc la aceleasi niveluri sa zicem. Cunosc cupluri mai in varsta care au recunoscut aceasta.

  13. @Maya: Stiu, greu de zis cum…
    @Goddess: „Someone once told me that the power in all relationships lies with whoever cares less, and he was right. But power isn’t happiness, and I think that maybe happiness comes from caring more about people rather than less…” – Connor Mead in Ghosts of Girlfriends Past 😛
    @Napocel: Bucurie de ei… nu stiu ce sa zic, eu vad si la bunicii mei, bunica il iubeste mai mult, dar probabil pentru ca relatia lor e defecta… Nu stiu…

  14. Mai, sincer… mi-e teama sa imi mai las inima pe mana cuiva 🙂 am patit-o urat de tot ultima data, stii si tu. Acum o iau incetisor. Si pentru ca sunt scorpiuta, de acum inainte ( evident, pana in punctul in care o sa imi pierd si eu capul si inima si toate cele dupa un barbat) imi propun sa fiu eu aia care iubeste mai putin, pentru ca la final, am si mai putin de suferit si de pierdut. Stiu, sunt egoista. Dar m-am desteptat tarziu.

  15. Nu e vorba să fiu Gică-Contra.
    E doar o constatare tristă.

    Pentru că până la urmă e trist că unii oameni se plâng că iubesc mai mult decât sunt iubiți, când de fapt nu știu să vadă semnele iubirii celuilalt, când de fapt nu au avut răbdarea să cunoască semnele iubirii din comportarea celuilalt.
    Că unii se plâng că trebuie să facă unele compromisuri, ăn loc să iubească mult așa cum pretind și să facă acele getsuri fără să le considere compromisuri, ci mici semne de iubire pentru celălalt.

    E trist că uneori nu cei din exterior își dau seama în mod greșit cine iubește „mai mult”, ci și cei din interior.
    Pentru că uneori nu cel care face toate compromisurile, nu cel care dă toate dovezile vizibile tuturor iubește mai mult.

    Uneori iubește mai mult persoana aceea care nu face aparent nimic… nu pentru că nu simte, ci pentru că nu știe să se exprime.
    Acea persoană mereu și mereu adâncită în neputința de a arăta tocmai pentru că persoana care așa-zis îl iubește mai mult nu așteaptă de la ea decât să arate iubirea în semne standard.
    Și vai de câte ori sunt bărbații în situația asta… vai unora din ei.

    Lecțiile despre relații perfecte am preferat să le învăț de la bătrâni. Acei bătrâni care mi-au zis să nu mă amăgesc niciodată că într-o relație cei doi se vor înțelege la perfecție, echilibrat. Că nu vor face același număr de compromisuri toată viața.
    Unii pot oferi mai mult, și e normal să ofere mai mult.
    Unii pot face mai ușor compromisuri, și e normal să le facă.
    Dar asta nu înseamnă că unul a iubit mai mult sau altul mai puțin.
    Ci că fiecare a făcut tot ce a putut, la nivelul la care a putut. Mai mult pe o parte și mai puțin pe alta.
    Pentru că nu avem toți aceleași posibilități.

    PS: Ce dor mi-era de dezbateri în miez de noapte. 😀

  16. Ti-o fie tie dor, da’ o lasam pe maine ca mi-i somn si mai am un curs de scris :)) Hai ti pup, sper ca dormi mai bine la noapte, acum ca tot mi-ai tinut o prelegere aici :))

  17. Diana, „compromisu e o umbrelă bună, dar un acoperis prost” şi la cât de mult l-ai folosit şi imbrăţişat nu pot decât să te compatimesc fiindca te plouă in cap. Nu, nu mi-o lua in nume de rău(incerc sa nu mai judec a priori, vreau sa scap de prejudecăti, insa lucrurile pe care le-ai scris mai sus nu ma duc cu gându decât la faptu ca nu eşti călită). Uite, aveam un coleg care-mi spunea „frate, pai eu daca aş fi in locul lu x-ulescu, as face aia si aialaltă” – man, don’t be so sure -sincer, asta era si convingerea mea, inainte de a trai o relatie (si crede-mă ca la mine când e vorba de relatie, nu e ceea ce au majoritatea fetelor din ziua de azi -„fata, ma vad cu gigi, l-am intalnit la spring time, e misto -urmat de- fata ne-am gandit sa ne bagam pe o relatie serioasa” wtf, tu stii ce inseamna relatie serioasa? fetele din ziua de azi, sunt goale de sentiment, iar relatiile sunt superficiale–vai si amar. Deci, crede-ma ca daca tu nu il accepti pe insul tau asa cum e el, iar el nu te accepta asa cum esti- n-are niciun sens sa incercati ceva –nu te transforma pentru cineva numai pentru a te potrivi in peisaj, fiindca te depersonalizezi. Intr-o rlatie adevarata nu exista compromisuri, iar indivizii sunt asa cum spuneam, ca talerele unei balante care se bălăngane –iubirea unuia il face pe celalalt sa-l iubeasca pe primul si mai mult, iar primul vazand asta il iubeste la randul sau si mai mult pe cel din urma, si tot asa.
    Asadar, pentru dumnezeu lasati compromisu la o parte cand intrati intr-o relatie(asta daca va doriti intr-adevar o relatie)

  18. Ti-am zis ca am harul de-a mă face inţeles abia dupa primele 30 de minute de conversatie(vad că în scris reusesc după numai jumatate de zi =)).
    Noapte bună şi succes la facultă!

  19. Diana, ca sa te contrazic cu argumente solide ar trebui sa scot o teorie legate de cum se defineste iubirea, de cum o masuram, de modul in care fiecare poate iubi s.a. . Ori, asta imi e imposibil.
    @Ironistul: Pe net se propaga mai greu semnificatia cuvintelor tale :)) Da’ de unde stii matalutza ca merg la faculta? Da’ ce te face sa crezi ca nu lenevesc acasa? 😛 :))

  20. Eu o sa-l iubesc mereu mai mult, chiar daca….Chiar daca, azi a decis sa punem punct povestii asteia…….Il voi iubi mereu…..

  21. Silvia, uite intrebarea de azi: il vei iubi mereu indiferent de orice? Faptul ca a renuntat la tine ar trebui sa te faca sa il iubesti ceva mai putin.

  22. `uite intrebarea de azi: il vei iubi mereu indiferent de orice? Faptul ca a renuntat la tine ar trebui sa te faca sa il iubesti ceva mai putin.`

    N-ai facut nimic rau. Dar vreau eu sa ma explic mai bine. Si mai liber.

Lasă un răspuns

