Di pi la facultati.

[Sfaturi de la un student ne-eminent pentru studenti eminenti. :)]

In niciun caz nu-mi doresc sa scriu despre cat de important ‘au ba e sa ai o diploma de licenta, in niciun caz nu voi scrie despre modul in care trebuie sa iti alegi facultatea si asa mai departe. Desi… parca m-ar bate gandul.

Vreau insa sa scriu despre ce sa da si ce sa nu. Din proprie experienta.

Daca nu aveti un job pe perioada facultatii si daca nu ploua prea tare afara, surprinzator, sa mergi la cursuri chiar ar fi o idee care ar putea sta in picioare. Desi se poate trece anu’ si fara sa treci pe la faculta’. Da’ asta-i alta poveste.

Majoritatea profesorilor tin prezenta la seminarii, iar unii dintr ei chiar si la cursuri. De aceea, sfatul meu ar fi sa mergeti sa va faceti cele 7 sau tzashpe prezente pe care vi le cere profesorul, cel mai indicat la inceputul semestrului (pentru ca la finalul lui – ori e ger afara si nu veti avea chef, ori a dat soarele si ideea de a sta pe la facultate cand va puteti fatai pe la terase si plimbarici… va va scoate peri albi). Conteaza daca mergi sau nu la cursuri/ seminarii? Banuiesc ca-cam da, in sensul ca profesorul te mai.. tine minte (si-ti da un 0.5/1/2 pct. “pă prezente”), si-n plus, exista chiar posibilitatea ca tu sa tii minte cate ceva ce prinzi din zbor intre o inghionteala cu colega si un sms trimis in timpul cursului.

Conteaza si sa-ti faci amaratele alea de proiecte pentru ca sunt profesori care nu te vor lasa sa intri in examen fara ele (fas!) sau care vor considera ca 50% din nota finala merita sa fie data de notarea maiestriei tale de a da copy paste de pe net. (Nu insinuez ca toate proiectele asa se realizeaza, asadar scuze celor care muncesc din greu la proiecte.)

Cea mai importanta regula, pe care o voi spune si stra-stra-stranepotilor mei : mergeti la examen. Chiar daca nu ati fost in viata voastra la curs, habar n-aveti cum arata profesorul la fata, nu stiti nici macar cum se numeste materia, n-ati dormit deloc in noaptea precedenta, ati stat in club pana dimineata, mergeti la examen. Sa nu va spuneti “Las’, nu merg ca si-asa n-am invatat, ma duc in toamna cand invat sa iau nota mare.”. Nu va imaginati ca va fi chiar asa. La examen poate puteti copia, poate scrieti ce va trece voua prin cap si culmea, profesorul observa ca aveti habar de un ceva… Si daca aveti de gand sa o lasati pe ‘la toamna’, veti avea de gand si cu un al doilea examen, si cu un al treilea si vi se vor aduna pentru ‘la toamna’ examene cat pentru o a treia sesiune. Si nu veti avea niciun chef sa invatati pentru examene dupa ce ati lenevit toata vara. Si-n plus, daca aveti materii unde aveti si probleme de rezolvat, in toamna veti fi uitat deja formule, metode de rezolvare, chestii. Asadar, sfatul meu ar fi sa nu. Desi, sincera sa fiu, mi s-a intamplat sa iau note mai mari in toamna, desi de abia citisem cateva randuri, decat colegii mei care s-au sinchisit sa invete din greu in timpul semestrului si in sesiune. Asa cum, desi chiar scrisesem la exam’, am luat doar 5u’ in restanta pentru ca era nota maxima pe care ti-o oferea proful. Legea compensatiei, probabil.

Ma mananca degetelele sa scriu mult mai multe despre faculta, atat despre distractia de care te bucuri (sau nu) in perioada studentiei, cat si despre faptul ca “universitatile romanesti scot someri pe banda rulanta” (vezi articolul “Somajul, profesie pentru tot mai multi absolventi de facultate”), cat si despre multe, multe alte lucruri.

Pentru a nu schimba totusi tema articolului de azi, un ultim sfat ar fi: mergeti naibii la cursuri, fiti atenti si lasati maimutarelile pentru zilele in care iubita va e crizata, ascultati ce explica proful ala, oricat ar fi de comunist si antipatic, incercati sa absorbiti orice informatie si, nu in ultimul rand, documentati-va singuri. Am facut eu vreunul din lucrurile astea? Clar nu. De aceea ma numar printre studentii mediocri (mult zis si asta), de aceea din studentii a doua specializari nimeni nu stie sa raspunda la o intrebare al carei raspuns trebuie sa il visezi noaptea (am inceput sa vorbesc precum profii comunisti si antipatici, stiu), de aceea facultatile scot pe banda rulanta studenti care habar nu au pe ce planeta au aterizat, desi cara dupa ei un teanc de diplome, care vor fi angajati pe baza relatiilor lu’ mamica si taticu’ si care nu se vor descurca pe post de angajati, dar care, banuiesc, vor rezista intr-un fel sau altul pe piata muncii pentru ca.

Astept alte sfaturi de ale voastre, nu neaparat si pareri, nu inca, pentru ca stiu ca se vor naste discutii aprinse si cu siguranta voi mai scrie niste articole din seria “Di pi la facultati”. Cred ca o sa va invit sa si scrieti articole legate de tema asta pentru ca e un subiect care poate fi dezbatut la infinit, clar.

P.S.: Daca gasiti cumva video-ul emisiunii din 10 octombrie 2010 de la “Romania, te iubesc”, despre care se vorbeste si in articolul pe care vi l-am recomandat mai sus, dati un tzar. Reportajul a fost foarte interesant si merita comentat.

9 gânduri despre “Di pi la facultati.

  1. Sustin sfatul tau: mergeti la examen! Pentru a trece un examen 50% conteaza sa fii prezent la acel examen, 30% sa stii ceva si 20% sa ai noroc.
    Sustin ideea de a merge macar la cateva cursuri/seminarii. Eu am mers mereu la primele cursuri, am facut 1-2 referate/proiecte, am mai stat in pauze la o tigara[discutie] cu profesorii timp in care imi aratam interesul pentru materia respectiva sau doar prezentam nelamuririle. Da bine in fata lui ca profesor sa vada ca esti interesat chiar daca habar nu ai despre ce este vorba 😉 (eu am trecut multe examene cu tehnica asta)
    Daca nu avem timp de prea multe cursuri/prezente/discutii cu profii ar fi bine sa va interesati care sunt acei colegi care vin mereu la cursuri si isi iau notite(eventual si cu un scris lizibil)=> de mentinut legatura cu acestia oricat de antipatici/diferiti fata de noi si gusturile noastre ar fi.Macar veti avea de unde sa luati cursurile.
    Pentru examene sustinute oral: Nu aveti timp sa cititi cursurile? Cititi macar curprinsul, sa aveti habar despre ce este vorba ;)(am trecut 2 examene asa)
    Nu in ultimul rand: daca munciti,incercati sa discutati cu profesorii inca de la inceputul semestrului despre aspectul asta si solicitatile niste teme/proiecte in avans.Daca solicitati si o lista bibliografica nu strica (chiar daca nu veti citi acele carti ever)

    …ma mai gandesc si la altele:P

  2. @Chromeangel: Uite chiar ai scris niste lucruri care nu mi-ar fi trecut prin cap :))
    @G:
    Uhm..pai pe scurt..in primul si in primul rand, alege ceva ce iti place. Nu te duce la o facultate doar pentru ca iti imaginezi ca vei iesi de acolo pe un job foarte bine platit.
    Intereseaza-te putin de ce materii se fac (vezi planurile de invatamant) sa iti faci o idee daca ti-ar face placere sau ba…
    Nu-ti alege facultatea „doar ca sa fie”. N-ai idee cat vei regreta si cu ce sila vei merge la cursuri si vei invata pentru atat-de-importanta diploma de licenta.
    Apoi vezi care e prestigiul facultatii, pentru ca, sa recunoastem, la asta ne uitam, cat de bine sunt vazute si recunoscute s.a.
    Si apoi locatia, cat e de departe de casa, daca iti permiti din punct de vedere financiar si nu numai… te poti lovi de alte probleme care sa nu fie de natura financiara.

  3. Nu la toate fuckultatile merg treburile astea. La unele chiar trebuie sa te daruiesti 100%.
    Pt fete e chiar usor sa treaca examene la examene cu profi. Un decolteu si gata. Deja incepe notarea de la 6-7. Bine, asta daca aveti „dotari”. Daca nu poate merge si-un push up.
    Asa. Alta chestie ce depinde de facultati, nr de studenti pe care-l au. In special la cu taxa. Daca sunt multi la cu taxa, pe ei ii va durea-n … cot de cei care nu-si dau interesul. Facultatile primesc de la stat in jur de 50 mil pt fiecare studend la buget, iar de la cei cu taxa undeva la 30-40 mil. Deci e mai rentabil sa aibe la buget, iar daca sunt multi, asta e. Daca in schimb sunt studenti sub nr de locuri alocate, au tot interesul de a-si mentine acei studenti. Asadar pe tine ca student te doare la banana, profesorii isi vor da tot interesul ca tu sa treci anul, sa ramai la ei. Asa ca, daca esti incadrat in cazul asta, esti chiar sef. Semizeu pt ei.
    Daca esti de bun simt, te vor trece si pe „prostie”. Daca esti obraznic, li se rupe p de tine. Daca ai bani iar esti seful lor. O oferta de nerufuzat, si gata, nu mai ai stres. Doar e criza, si ei au lefurile diminuate. Daca e vreun prof mai betiv, o sticla de ionica si ai trecut.
    Buuun. Ce mult am scris, zici ca as posta eu ceva. Mie nu mi-a placut niciodata de lingai. Sa ma scuze fata de mai sus, dar mereu i-am detestat pe cei ce se puneau bine cu profii. Mereu profii se „imprieteneau” cu mine, nu invers. Nu-mi place genul asta de abordare a problemei. Fi frate mereu pe p.a ta, ca ai mereu de castigat. Cum vine vorba aia, „NU TE VINDE!”. In fine, deja am scris prea multe si mi-am cam pierdut si sirul ideilor.
    Bafta cu fuckulta, dar nu uitati” NU VA VINDETI!!!!

    p.s. de cate ori mergeam pana acolo si plecam, si pe urma regretam, ca ii lasau profii sa copieze…

  4. fază tare la seminaru’ de Drept Civil.
    explică seminaristu’ ( care, by the way, e şi judecător, deci uau ) chestii-trestii p-acolo, la care colega mea din Nigeria :
    – Nu înţeleg !
    ( toată grupa râde )
    la care subsemnata :
    – Ce râdeţi, mă, că a explicat în română şi nici EU nu am înţeles . . .
    momenat în care judecătoru’ e-n extraz şi-mi felicită sinceritatea :))
    Nu-s eu grea de cap, dar nici ceilalţi colegi nu au înţeles, doar că ei nu au atâta sânge-n cojones ca să întrebe spre a fi lămuiţi. la finele seinarului eu am înţeles, ei . . au rămas cu râsu’ :))

  5. Salut, Hubbis. Ti-am indragit asa tare blogu’ca l-am citit pe tot:”>, pe nerasuflate, te-am adaugat si-n blogroll.

    Nu, asta nu e o cerere de link exchange, doar te anuntam, si te astept cu o vizita pe la mine:)

    O zi buna!

  6. Pingback: Pagina nu a fost găsită « Blogu' lu' Hubbis

Lasă un răspuns

