What goes around comes all the way back around.

Citeam zilele trecute un articol pe blogul prietenei mele virtuale, ex-Blonda de la semafor (cica “ex”, de parca n-ar mai fi blonda si n-ar mai sta la semafor! 🙂 ).

Daca stateai in preajma mea acum un an sau doi sau trei sau poate daca stateai in preajma mea si acum cateva zile, intr-un moment de slabiciune, nervozitate sau mai stiu eu ce… m-ai fi auzit spunand ca eu sunt un om bun, nu am facut rau nimanui si ca nu merit, nu merit, nu merit ce mi se intampla. Sau, in momentele in care ceream ajutor de undeva de Sus si surprinzator, il si primeam, imi spuneam ca Dumnezeu e mult prea bun (acuma, adevarul banuiesc ca asa si e…) si ca nu merit sa am parte de atata bunatate din partea Lui (mda, cred in Dumnezeu, in caz ca va-ntrebati ).

Insa de cel putin un an m-am trezit la realitate si am inteles: IN VIATA, FIECARE PRIMESTE EXACT CE MERITA. As tinde sa cred ca, poate, uneori primeste chiar mai mult, indiferent daca e mai mult rau sau mai mult bine. Dar nu. Am spus EXACT. Cred cu tarie in lucrul asta, insa, probabil pentru ca sunt om, am uneori tendinta (in momente… cand simt, efectiv, ca nu mai pot) sa ma ‘abat’ de la ideea asta…

Insa si acum, cand mi se intampla atat lucruri urate, indiferent ca vin de la oameni sau ca vin… de la viata, si cand mi se intampla, deopotriva, lucruri prea bune pentru cat am gresit, cred cu tarie in tot ce-am indrugat mai sus. Si, banuiesc ca… o fac si atunci cand ma gandesc la un om bun caruia i se intampla ceva rau. E posibil sa spuneti ca acolo e vorba doar de o incercare divina la care e supus respectivul si poate, poate aveti dreptate. Pe de alta parte, asa cum scriam si la Ea sopteste, am uneori impresia ca oamenii rai scapa cumva de plata (si ca, insensibili, inumani fiind, au o viata mult mai buna decat a mea, a omului care sufera, se chinuie pentru simplul fapt ca asa e construit – cu sentimente. De asta-mi doream, doresc de cele mai multe ori sa… .). Insa nu. Sunt sigura ca ma insel, trebuie sa ma insel aici. Platesc si ei. Probabil cu dobanda. Probabil nu acum. Dar cu siguranta candva. Desi, poate au platit chiar in trecut…

Pe de alta parte, suntem tentati sa spunem ca nu avem noroc in dragoste, desi avem in cariera. Si ca nu meritam atata ghinion, atatea catastrofe in viata ..sentimentala, gandindu-ne, probabil, ca, pe plan amoros, nu am ranit pe nimeni sau nu am gresit nimanui. Poate am facut-o chiar fara sa ne dam seama. Si, daca lucrurile ne merg prost in dragoste, probabil e si asta o pedeapsa, un pret platit ori pentru faptul ca ne merge (prea) bine in cariera, ori pentru faptul ca am facut un rau al carui pret nu l-am achitat inca.

(Sper sa fiu destul de coerenta in scris, desi observ ca am tendinta sa ma invart in jurul aceluiasi cerc… defect din scoala generala, cand scriam aceeasi idee de trei ori, in moduri diferite, doar-doar oi ajunge la cele 30 de randuri impuse.)

Platesti pe un teren taxa de pe altul, dar platesti mereu… Si probabil semeni seminte pe un teren si culegi roadele de pe altul… Dar le vei culege, cumva, de undeva, mai devreme sau mai tarziu.

Ganditi-va la ce ati gresit, inainte de a da vina pe Dumnezeu, ghinion sau soarta nedreapta. Amintiti-va ca ati facut si voi un bine, cu siguranta, de ati primit astazi un zambet sau un ajutor dezinteresat.

Plantati zmeura in gradina si (nu) reusiti (decat) sa culegeti flori de pe un camp salbatic.

Lasati buruienile sa creasca in curte si va treziti cu ciuperci otravitoare la poarta.

Otraviti cainele vecinului si va moare pisica.

Ordinea e aleatoare. Dar toate etapele sunt obligatorii.

“Eu cred ca fiecare avem o soarta pe care nu poti s-o eviti. Cu cat încerci s-o eviti, cu atat cazi mai rau in put. Eu cred ca Dumnezeu o sa-mi dea exact ceea ce merit.”

(Monica Tatoiu)

7 gânduri despre “What goes around comes all the way back around.

  1. Eu cred ca tot ce facem se intoarce inapoi la noi ca un bumerang,indiferent ca e lucru bun sau rau,mai devreme sau mai tarziu. Partea trista e cand cineva face rau si raul se intoarce asupra familiei care poate nu are nicio vina. . .

  2. Foarte adevarat ce ai scris tu aici 🙂 cand ne lovim cu capu’ de perete dam vina pe soarta sau pe Dumnezeu, dar nu ne gandim neam sa ne aruncam o privire peste umar sa vedem daca nu cumva am facut si noi o prostie in trecut. Asa sunt oamenii: nu ne recunoastem propriile greseli, tindem mereu sa dam vina pe altii. E in firea noastra…ar trebui sa fie si in firea noastra sa mai plecam capetele din cand in cand, sa ne conformam, sa regretam si sa incercam sa reparam raul facut ( daca inca se mai poate), indiferent daca suntem mai crediniciosi de fel sau nu :).

  3. Chestia asta cu a face bine si vei avea parte de lucruri minunate (într-un final, in alta viata, nu se știe când )precum si opusul faci rau ai parte de rau este practic o modalitate de a îndruma oamenii sa faca bine, nu ? Si veti spune NU , faci bine ai parte de bine, faci rau ai parte de rau. Eu nu cred in asa ceva. Eu fac un bine sau fac un rau cuiva nu de teama ca voi primi si eu aceleași fapte drept răsplată, ci pentru ca asa e natura mea, asa am gandit atunci.
    Eu cred ca asta este inca o teorie, care încearcă sa faca oamenii sa conviețuiască pasnic, facand numai bine la semenii tai vei avea parte de o soarta frumoasa. Asa si cele 10 porunci din Biblie.
    E adevarat fiecare individ prin acțiunile sale isi lasa o amprenta asupra viitorul sau, dar eu nu cred ca greșelile din trecut sau faptele rele precum si cele bune „by default” atrag obligatoriu aceleași tip de evenimente într-un viitor.
    Totul tine de natura omului, daca e rau va face rau toata viata si poate niciodată nu i se va întoarce acel rau, la fel si cei care nu au facut decat fapte bune poate li se întâmpla fapte rele. De ce ? nu știu, dar cu siguranță nu pot sa dau vina pe nici o teorie. Mai bine iau fiecare lucru in parte ma bucur de moment si ma încăpățânez sa fac totul bine.

  4. Plătim propriile noastre alegeri în fond.
    Ca să îți meargă bine în carieră, trebuie să muncești mult, să te documentezi, să excelezi… asta cere timp… un timp care se fură din relație.
    Asta, ca să iau doar un exemplu din ceea ce ai spus.

    Și înainte de a primi ceea ce ți se cuvine, încearcă să iei de la viață cât poți mai mult.

Lasă un răspuns

