Mda, filosofam iar despre…

Asta e un subiect despre care nu am vrut sa scriu niciodata. Da’ m-ati enervat si desi nu-s in starea de a scrie despre asta asa cum mi-as dori, fac o incercare.

Nu vorbim despre inimi frante, despre relatii incheiate care lasa in urma un suflet trist, ci despre… « Eu te plac, tu nu ma placi, deci ce dracu’ e-n neregula cu mine ? », unde verbul « a placea » se poate inlocui, dupa caz, cu « a iubi ».

Pot spune ca am fost de ambele parti ale… baricadei.

N-am frant inimi, dar am refuzat tipi. Daca nu esti de o rautate crunta, e greu sa ii explici tipului din fata ta ca nu mergi cu el la un cico pen’ca nu-ti place mutra lui. Sau e greu sa ii spui cuiva ca nu poti sa-l placi asa cum el isi doreste. Am scris nu demult un post pe care nu am vrut sa-l public despre un el, simpatic el, taaare simpatic el 🙂 . Chiar era genul de tip care si-ar fi dat silinta sa ma faca fericita. Nu a avut nicio sansa nu pentru ca nu as fi putut sa-l plac, ci pentru ca mintea mea era altundeva. Deci da, e greu sa refuzi fara sa ranesti prea tare (de ranit, oricum vei rani, fie ca e vorba doar de ranit orgoliul celuilalt sau de ranit inima) si nu, nu iti poti impune ce sentimente sa ai. Hani, tu scriai “We’re all blind, we’re all blind in life but we should give it a try, why don’t we give it a try…for love.” Dar daca X-uleasca, desi fata dulcica si scumpica, ar fi fost, nu stiu, obeza (?!), crezi ca ti-ar mai fi placut (atat de usor) de ea? Nu poti sa dai o sansa cuiva daca nu simti nimic. Imi povestea odata o tipa despre faptul ca prietenul ei cel mai bun se indragostise de ea. La un moment dat, tipa i-a dat o sansa, au incercat sa aiba o relatie dar nu a mers si punct. Pe de alta parte, stiu un caz in care tipul i-a dat o sansa fetei, nu a mers, insa au mai incercat o data si el a ajuns sa se indragosteasca nebuneste de ea. Asadar, cand vine vorba de oameni si sentimente nu putem sa dam pronosticuri. Insa pana si eu sunt de parere ca daca nu exista nici un sentiment, nu prea are rost sa incerci. Pentru ca nu faci altceva decat sa ii dai sperante false celui de langa tine si sa va puneti amandoi in situatii urate.

Cum e insa sa ai sentimente pentru cineva si acestea sa nu iti fie impartasite? Pai… nasol! Si-atat, pen’ca nu vreau sa intru in detalii. E drept, una e sa chemi pe cineva la o placinta cu mere (?!) si respectiva/ respectivul sa te refuze si alta e sa te indragostesti de cineva si sa nu ai absolut nicio sansa. Acum, cand te refuza aia/ala cu placinta, te-ntrebi daca esti atat de urat sau prost sau imbecil incat nu ti se acorda nici macar dreptu’ sa scoti doua cuvinte sa-i arati omului cum esti de fapt. Si iti e ranit orgoliu’, ramai cu mici sechele si increderea de sine mai scade otzara.

Cand ai insa sentimente (puternice) pentru cineva si acestea nu sunt impartasite, nu mai e vorba de orgoliu. Pentru ca nu, nu e ca atunci cand erai mic si-ti doreai o papusa Barbie dar mama n-avea bani decat de un fake. Clar nu. Pentru ca vorbim de sentimente, nu de satisfacerea unor capricii. Vorbim de dorinta de a fi iubit(a) de omul respectiv, nu (doar) de dorinta de a-l avea langa tine. Grapefruits scria aici ca „Nu poti controla pe cine sa iubesti, chiar daca realizezi ca ai langa tine un om minunat. N-am sa urasc niciodata pe cineva care nu ma poate iubi. Nici eu, nici el nu este de vina.” Nu pot sa nu fiu de acord, insa sa nu uitam de partea „Te-ai intrebat vreodata de ce nu ai putut sa iubesti cand ai fost iubit? Celalalt inca se mai intreaba unde a gresit.”.  Despre asta e vorba aici. Degeaba ii spui ca nu el/ea e de vina, ci ca ai tu ceva, degeaba ii spui ca tu esti de vina pentru ca nu-l poti iubi desi el/ea e un om grozav (asta doare si mai tare, pe principiu’ „Cand ti se spune ca nu se poate ca el sau ea sa se intalnesca cu tine pentru ca esti un prieten atat de bun e ca si cum ti s-ar spune ca nu primesti job-ul pentru ca esti prea calificat pentru el.”). In respectivul/respectiva deja ceva s-a rupt. Odata cu frangerea inimii vin si intrebarile „Cu ce am gresit?” , „Ce nu am facut/zis bine?”, „De ce nu eu?”, „Dar… DE CE?”, „Eu ce am?” sau „Eu ce NU am?”… Si nu se pune (doar) problema pierderii increderii de sine, e mult mai mult de atat.

Grapefruits scria intr-un alt articol urmatoarele: „In zadar incerci sa arati cuiva anumite lucruri, daca acel cineva nu are capacitatea sa le vada. N-ai sa poti niciodata sa vezi prin ochii lui, asa cum nici el n-o sa poata simti cu inima ta. Prin asta ar trebui sa intelegi ca nu sunteti suflete pereche.” Ei bine, daca tu-mi tai craca inca de la inceput, eu una nu voi incerca sa-ti arat ce om de treaba-s io, mai ales ca probabil tu nici nu-mi vei da sansa sa-ti arat asta. Poate ca sunt de condamnat pentru ca ma resemnez usor, dar cred ca atunci cand vine vorba de astfel de lucuri, e inutil sa lupti. Poate altii ar face-o, ar incerca sa ii deschida ochii celuilalt, dar deseori va fi in zadar. Insa, repet, nu-i asa simplu si usor sa-ntelegi si sa te obisnuiesti cu gandul ca nu meriti iubirea omului despre care tu crezi ca te-ar putea face fericit si pe care tu, la randul tau, l-ai putea iubi nebuneste.

Cred ca o sa-nchei brusc si sec articolu’ asta, fara vreo concluzie anume sau fara sa imi dau seama de ce l-am scris initial. Cred ca vreau sa spun ca… nu stiu, ne gandim ca X n-a dat doi bani pe sentimentele noastre dar uitam ca si noi ne-am rastit ca niste scorpii afurisite la tipul ala caruia ii placea de noi si care ne-a pus doar intrebarea „Ce mai faci, frumoaso?”…

Poate-ar trebui sa invatam sa nu provocam suferinta, desi zau ca e aproape imposibil sa nu o faci, poate ar trebui sa invatam ca asa a fost sa (nu) fie, desi zau ca e aproape imposibil sa te resemnezi cu gandul asta…

De aici.

P.S.: Voiam sa va pun melosoanga sensibiloasa, dar nu stiu… nu reusesc sa simt articolu’ asta… ceea ce e chiar ciudat. 🙂

P.P.S.: Mult noroc in dragoste va ureaza Hubbis. Sau daca nu, macar la bani sa aveti. :))

P.P.Pipipies: Ma, Hubbis nu se plange de nimic, deci lasati-o mai moale, pe bune :))

20 de gânduri despre “Mda, filosofam iar despre…

  1. E nasol, ma Hubbis 😦 ca bani de pantofi nu e, iubire nu-i :- ), trebuie sa treci foarte usor. N-a fost sa fie..dintr’o mie de motive! El a pierdut o scumpica adorabila :* Pe de alta parte, e foarte nasol cand trebuie sa refuzi tu ( ai avut dreptate deci). Pt ca si celalalt isi pune aceleasi intrebari pe care ti le-ai us tu atunci cand ala cu placinta ti-a zis „pas!”.Siiii pe celalalta parte, cand trasnitu’ vietzii tale nu e pe aceeasi lungime de unda cu tine, nu pot sa zic si eu decat ca e al naibii de urate 😦 motive evidente… Sus capu, scorpiutza! >:D< nu-tzi mai pune atatea intrebari acum… a trecut deja..:*

  2. Ba deci io nu-nteleg ce dracu’ aveti :))) Nu va suparati pe mine :)) M-am plans io de ceva? Sunteti culmea:)) Vorbeam despre si despre, viata mea nu se pune aici :)) N-a pierdut nimeni nimic, fiecare a castigat ceva, da? Io, experienta 😀 Vai ce ma enervati cand o dati dintr-una-n alta.
    In alta ordine de idei…inlocuiti placinta cu-cafeaua :)))))
    Nu stiu de ce-s asa zambareata, ar trebui sa ma dau cu capu’ de peretii pen’ca momentan am o maaare problema la …locu’ de munca:)), da’ puii mei…toate trec.

  3. Si eu nu am vrut sa scriu despre multe subiecte si am scris. :)) Si tot mai dau explicatii. =))

    Chiar crezi ca uneori sentimentele nu sunt capricii? Ok, s-a intamplat sa placi pe cineva, sa te indragostesti… nu poti pune capat in secunda doi, bineinteles. Dar in momentul in care vezi ca persoana aia nu te vrea si punct, oare nu e capriciu sa continui sa insisti sentimentul, nu e capriciu sa mergi pe ideea ca iubesti acea persoana si atat, si nu vrei alta? E ca fetita care a pus ochii pe papusa prietenei ei sau a verisoare… si o vrea pe aia; nu accepta pe una la fel.
    Tocmai cand stii si cum e de partea cealalta. Sa stii ca cineva te vrea, chiar daca tu nu il/o vrei poate fi si magulitor, si suparator. Poate ai sufletul moale si chiar ti-e mila de suferinta acelei persoane… poate sentimentele pe care nu le impartasesti agaseaza.
    NU zice nimeni sa scoti iubirea cu ranga din suflet… ca nu se poate… dar nici sa te cramponezi in asta.

  4. Si acuma sa iti spun o poveste… dar cred ca am mai zis-o.

    De o prietena de-a mea s-a indragostit un tip.
    Acum vreo 3 ani. Daca e sa fiu sincera, pot sa bag si mana in foc ca el o iubeste cu adevarat. Putin, obsesiv, dar se accepta.
    Ea i-a explicat mereu ca nu e genul ei. Ba chiar ea avea si iubit si o relatie stabila si buna cand pe el l-a lovit. Si chiar l-a lovit. Din prima ocazie cu care a vazut-o, a inceput tavalugul.
    A fost si insistent… insa nu exagerat, dar uneori pentru ea era iritant si ca stia ca statea si se uita cu jund la ea si suspina.
    Acuma e plecata in Franta doar sa scape de astea… E un oarecare disconfort sa stii ca un om te iubeste, chiar daca nu il vrei. Avea momente cand se simtea vinovata… dar nici ea nu ii putea comanda inimii.

    Si dincolo de cat de adevarata e dragostea lui… e capriciu. Un capriciu din cauza caruia el isi strica viata pana la urma. Putea pana acum sa cunoasca o fata care sa il iubeasca, sa il vrea, sa il faca fericit…

  5. Ma, Diana, parerea ta va fi apreciata de unii :))
    Acuma ce sa-ti zic… eu cand am fost refuzata nici c-am mai incercat ceva. Nu vreau sa mai vorbesc despre asta dar… nu stiu daca ti s-a intamplat, pentru mine insa nu a fost capriciu. Si nu cred ca suntem in masura sa judecam pe nimeni. Ok, din punctul de vedere al prietenei tale a fost urata situatia, poate tipul chiar era prea de tot, nu stiu…
    Insa nu-i usor sa smulgi o persoana din suflet… si nu poti spune „iti doresti papusa AIA pentru ca esti un copil rasfatat si capricios”, vorbim totusi de senimente aici… Nu stiu, am si eu dreptul sa ma apar :))
    „Cel care spune că e mai bine să iubeşti şi să pierzi decât să nu iubeşti deloc, nu a iubit şi nu a pierdut niciodată. „

  6. Nu am zis ca mereu e capriciu, ci ca uneori. 😉
    Sunt sentimente… dar totusi… cat de pure si adevarate sunt… daca tii de ele cu dintii fara motiv, facandu-ti tie insuti rau… au doza lor de capriciu…

    Si spune-i tu fetitei aleia ca nu e important ca ea vrea papusa aia. S-ar putea sa fie mai „ranita” decat multi oameni care plac si nu sunt placuti. 😛

  7. Ia sa impac eu fetitele, ca fiica-mea a venit plangand la tat-su ca a fost numita capricioasa.
    Emma are dreptate cand spune ca e capriciu (chiar prostesc) sa tot insisti si sa te afunzi tot mai mult in niste sentimente ce raman fara raspuns. O situatie de felul asta e ca o pestera in care orice cuvant rostit nu are ecou- pestera isi pierde orice farmec.
    Hubba are si ea dreptate pentru ca a luat refuzul ca atare, nu a mai continuat sa faca dovada acelor sentimente ci pur si simplule-a pastrat pentru ea.
    În lumina celor de mai sus, Curtea consideră, în circumstanțele din această cauză, faptul că opiniile celor două părţi cu privire la subiectul adus în atenţia Curţii pot fi considerate ca fiind obiectiv justificate. Ca urmare, Curtea consideră că nu mai este necesar să analizeze, argumentele ambelor părţi potrivit
    cărora reclamanţii au dovedit că părerilelor au fost adoptate în bună cunoştinţă de cauză.
    Procesul se încheie aici cu scor egal… deja am dat-o pe alaturi :))

  8. Putem sa nu mai comparam un om cu sentimente cu o papusa? :))
    Urasc chestia de genul „Vai, imi pare rau pentru tine, stiu de cand eram mic cum e sa iti doresti foarte mult ceva si sa nu poti avea.” Frate, e vorba de SENTIMENTE, de un OM, nu de o papusa sau de o bluza foarte sexy si foarte scumpa pe care nu mi-o permit.
    Nu am nimic cu tine. Diana, sau cu modul tau de a gandi, sa nu ma intelegi gresit :))
    Si pana la urma nici nu mai am motive sa fiu acida…
    Eu cand am refuzat si totusi tipul a fost insistent, am incercat sa fiu rabdatoare desi uneori imi sarea tandara pentru ca era extrem de stresant.
    Cand am fost refuzata, desi am avut scaparile mele, vreau sa cred ca nu am stresat. Poate am lovit mai tare prin simplu fapt ca sufeream decat as fi ‘lovit’ daca insistam, nu stiu…
    Dar nu accept sa fiu numita „copilul rasfatat care nu si-a primit jucaria dorita” (si inca o data repet, Diana, nu te supara pe mine, n-am nimic cu tine:*) pentru ca e cu totul si cu totul altceva…
    Uite, esti intr-o relatie de x ani, el te inseala. Poate sunteti casatoriti, poate aveti copii, poate nu, in fine… El te paraseste pentru cealalta. Din start il iubesti mai putin pentru ca ti-a tradat increderea, pentru ca te-a inselat, pentru ca a fost un nenorocit cu tine si pentru ca si pentru ca…. Valabil si in alte cazuri de inima franta.
    Dar cand tu tii la un om, banuiesc ca o faci pentru ca vezi multe lucruri bune in el, da? Singurul lui ‘defect’ e acela ca nu ii place de tine. Si poate nu pentru ca nu si-ar dori, dar pentru ca pana mea, esti urat-prost-si-nebun si nu poate sa-i spuna inimii sa iubeasca o asemenea fiinta. Deci n-ai neaparat un motiv, nu ti-a facut nimic grav ca sa tii la el mai putin… Si ai nevoie de timp sa te eliberezi de sentimente…
    Ah, si ziceam ca nu vreau sa vorbesc despre asta :))

  9. Petro, esti putin dusa:)) Nu e vorba de cine are si cine nu dreptate, ca nu suntem tzatze sa ne certam ca la piata :))
    Diana vorbeste din prisma omului care are un prieten care nu a putut raspunde unor sentimente, eu vorbesc din prisma omului caruia… nu mai conteaza :))
    Articolul meu era destul de general asa, de ce mi l-ati transformat intr-unul personal? Argh :-L :))

  10. da….deci articolul asta tre sa il diger bine si nu vreau sa ma apuc acuma ca imi stric buna dispozitia! Cum ma mai provoci tu pe mine :))
    Faza simpatica: cand eu ma apuc sa cometez la tine, vine confirmarea de la ce imi spui tu pe blogul meu :))

  11. Hubba, si eu nu am zis acelasi lucru? Nu am zis nimic de cearta ci de faptul ca fiecare are parerea ei, formata ca urmare a unei anumite experiente personale.
    Si eu nu am zis niciodata ca nu-s dusa. Declar pe propria raspundere ca imi lipseste una bucata doaga/sunt dusa cu pluta/nu sunt sanatoasa mental fiind suferinda de o usoara labilitate mentala completata de sado-maso (conform unora dintre cei care-mi citesc randurile) si usor inceput de scleroza cu radacini in leziunile mentale provocate de numeroase si numerosi mameluci. 😀

  12. Pompilia, ceea ce nu intelegi tu e ca am spus ca UNEORI e capriciu, am dat ceva explicatii… iar tu nu faci decat sa imi dai exemple in care clar nu e vorba de capricii. Si ne invartim in jurul cozii.

    Ceea ce nu intelegi tu, din nou, e o comparatie. Normal ca vorbim de nivele diferite, de lucruri diferite. Dar in mare situatia e aceeasi: oameni care vor dinadinsul ceva ce nu pot avea, desi pot opta pentru un lucru identic, poate chiar mai bun… dar altul. De asta se face comparatie.

    Nu te-am numit pe tine “copilul rasfatat care nu si-a primit jucaria dorita”, ci iarasi… ne intoarcem la explicatia cu cazurile (nu toate, ca sa te lamuresc, ca nu stiu cum sa mai fac) in care totusi e capriciu.

    Iarasi… parca am scris pe acolo de vreo 2 ori ca sunt constienta ca sentimentele nu se smulg din suflet cu ranga in secunda doi, etc.

    Apropo de prisme… si eu am fost in situatia in care sa vreau pe cineva care nu ma vroia. Nu vorbesc doar din prisma de „prieten” bla bla bla.

  13. Hahah, ce-mi place despre noi :*
    Imi pare rau pentru ca ai fost in situatia aia >:D<
    "oameni care vor dinadinsul ceva ce nu pot avea, desi pot opta pentru un lucru identic, poate chiar mai bun… dar altul"… Asta e cu dus si intors… In primul rand daca tu tii la X, poate sa apara un Y poate mai frumos, destept, rabdator s.a. decat X, dar exista sansa sa…nu ii dai lui Y o sansa :)) pentru ca inca esti prins in cercul vicios cu X… vai ce urat imi e sa dau exemple din astea :)) Pe de alta parte, Y poate fi mai frumos, destept, rabdator, Y nu e egal cu X… Dar asta deja e altceva :))
    Putem s-o lasam asa? :))) E un subiect pe care nici nu trebuia sa-l abordez initial pentru ca nu voiam sa vorbesc despre asta :))

  14. Nu vrei sa stii ce „fain” a fost dupa ce mi-a dat sutul in cur (stii tu povestea….) si la urmatoarea discutie de 5min pe mess imi zice „Diana, ai un suflet de aur, iti doresc sa fii fericita!” Pai cum plm imi zici asta dupa ce 9 luni de zile am facut si am dres pentru tine cat n-o facut tot neamul tau de cand te-ai nascut si pana m-ai cunoscut pe mine? Cum?! Si cand zic facut si dres ma refer si d.p.d.v. material (care conta pentru el enorm) si ma refer si d.p.d.v. sentimental (care conta pentru mine enorm).

  15. Pompilia… nu m-am exprimat eu corect.
    Normal ca daca ti se pune pata pe cineva nu vezi pe altcineva chit sa fie de 1000 de ori mai bun. Si aici chiar stiu eu prea bine… ca au numai nu divinizeze barbatii pe care ii iubesc. Inventez o noua religie cu fiecare dragoste. =))

    Nu ma refeream la a intalni propriu-zis pe cineva mai bun… ci de a-ti trai viata, a-ti da sanse sa cunosti oameni noi. Nu a zice: „Iubesc pe cutare, daca nu il am, nu o sa mai iubesc toata viata.” Pentru ca e trist sa vezi oameni care nu fac altecva decat sa se consume in proprie suferinta.

    PS: Mie nu imi pare rau ca am fost in situatia aia. 😛

  16. Dianne, la tine se pune altfel problema, … Nu stiu daca te-ai uitat la „He’s just not that into you”…la un moment dat, stateau doua negrese de vorba si venise in discutie replica pe care barbatul ti-o da cand se desparte de tine „Va fi foarte norocos acela care te va avea de sotie” la care una din negrese zice „Mda, pai trebuia sa fii tu ala, boule!” :)) Intelegi tu ideea:*
    DianaEmma, “Iubesc pe cutare, daca nu il am, nu o sa mai iubesc toata viata.” cu siguranta e gresita abordarea aceasta, asa cum e si gresit ca omu’ sa sufere si sa se mocirleasca in propria suferinta, dar pana la urma si asta e una din etapele post-‘tragedie’, nu? Si toti ii judecam pe unii si altii ca suferea ba prea mult, ba prea putin, ei bine… chiar daca e gresit, poate pentru ei asta e cea mai buna varianta, nu stiu… A, da, verbul ‘a mocirli’ sunt sigura ca nu exista in Dex, considera-l o chestie dintr-aia, nu licenta poetica(?!), un cuvant pe care-l inventeaza poIetii :)):)))

Lasă un răspuns

