Surprinzator!

Asta e un subiect despre care nu credeam vreodata ca voi ajunge sa scriu. M-a surprins faptul ca pana si in revista Cosmopolitan ii este dedicata o rubrica. Ma surprind pe mine si pe toti cei care ma cunosc postand asta…

In primul rand, daca va e foame, mai bine nu cititi articolul.

In al doilea rand, daca sunteti maestri bucatari, … nu cititi articolul. Lasati doar autograf la sectiunea ‘Comentarii’.

Da, am gatit. Nu, nu piure de cartofi cu pulpe de pui la cuptor (toti cunoscutii stiu ca ‘gatesc’ la mine inseamna piure cu pulpe).

Am gatit (mult spus) spaghete Milanese cu… cabanos.

Cineva mi-a gatit spaghete de doua ori dar n-am avut suficient interes sa benoclez ochisorii sa invat ceva. Pentru ca ma consider un anti talent la gatit si nu am nici rabdare, nici nimic (plus ca urasc vasele care trebuie spalate dupa si curatatul aragazului…un calvar !).

Reteta… v-as da-o si nu prea, nu-i complicata si pentru ca ar trebui sa fiu modesta si umila si sa nu ma dau mare, ma abtin, nu va dau reteta, o gasiti aici (si pe mine m-a ajutat ; deci e foarte util blogul, insa nu intrati pe el daca va e foame, zau ca am vazut la chestii yummy-yummy de mi s-a desplatizat abdomenul cu siguranta deloc plat).

Tre’ sa precizez ca-s asa o nepriceputa in ale gatitului incat, avand in seara asta un statuuus pe mess gen « Incerc sa gatesc. » 4 persoane au sarit spunand « Nu da foc bucatariei ! » si o voce incurajatoare dar totodata putin ironica de la celalalt capat al telefonului mi-a zis ca de voi muri din cauza spaghetelor, macar voi muri de mana mea. (Aceste precizari au fost facute cu scopul de a ilustra nepriceperea la gatit a posesoarei acestui blog.)

Ce stiu eu sa gatesc ?

  • Piure de cartofi cu pulpe la cuptor
  • Omleta
  • Oua ochiuri (pe care nu le prajesc suficient)
  • Oua fierte (vai, ce pofta-mi e de oua fierte cu urda dulce, rosii si paine cu zacusa, aaahm..)
  • Cartofi prajiti (pe care rar ii nimeresc, de cele mai multe ori is ori arsi, ori cruzi)
  • Tocana de cartofi (am facut de doua ori la viata mea, dar se pune si asta pe lista)
  • Supa la plic (e o arta sa pui un plic sa se dizolve in apa, da ?)
  • Am mai avut niste tentative esuate de a gati legume cu ceva da’ niciodata nu-mi ies…
  • Cartofi cu friptura la cuptor am mai facut…
  • Si mai stiu sa fac si ceai.
  • Si sa dau laptele-n foc.

Suficient, da ? Stiu, se presupune ca ar trebui sa stiu sa gatesc da’ io-s genu’ de femeie (bineee, ‘fata’ !) careia barbatu’ ii va da cu oalele in cap cand ajunge in punctul in care moare de foame, noroc numa’ ca-s, totodata, genu’ de femeie care nu si-ar lua un astfel de barbat.

Detest baietii/barbatii care sustin sus si tare ca e imperios necesar ca o femeie sa stie sa gateasca.

Vai, iti calc camasile (pantalonii la dunga, NU !), iti spal sosetelele si boxerasii si ah, tu nu porti sutiene, spal tone de vase, promit sa sterg praful odata la 6 saptamani si sa dau singurica cu aspiratorul odata la 3 saptamani, duc pana si gunoiul, da’ te implor, GATESTE TU ! Si nu-mi reprosa NICIODATA ca nu stiu sa gatesc, nu ma pune NICIODATA sa INVAT sa gatesc si, daca ai ochi albastri si fund bombat si IQ ridicat, promit sa fiu a ta pe veci.

Din categoria « Imi place de mor ! » avem (incerc sa ma limitez la 3 ca ma ingras numai cu gandul) :

  • Vesnicul, eternul piure cu pulpe sau snitele (cum numa’ mama stie sa faca ; le prefer cu faina, nu cu pesmet, parca-s mai faine-asa)
  • Pui cu smantana (cand voi invata sa fac asa ceva, imi voi ridica singura statuie, jur !)
  • Negrese, spuma de capsuni/zmeura, tiramisuuu si gata, oricum am trisat, am zis 5, nu 3.

Din categorie « Detest si-ti pun farfuria-n cap ! » avem :

  • Ciorba de pastai (Yacks !)
  • Conopida
  • Si-atat deocamdata.

Mandra de mine nu-s pentru c-am reusit sa fac spaghetele alea, desi tre’ sa recunosc ca am reusit sa ma surprind, probabil e doar norocul incepatorului, se aplica des la mine.

Mandra de mine voi fi cand voi face o ciorba asa cum numa’ bunica mea facea in vremurile in care nu era plictisita de viata.

P.S. : De spuma de capsuni mi-am amintit de pe blogul pe care vi l-am recomandat mai sus. Ce-i tare la blogul asta e ca, pe langa retete, are in blogroll si un blog cu Retete de slabit, cred ca special pentru mancacioase si pofticioase ca mine (si zau ca n-am decat un surplus de 8 kile, deocamdata.)

P.P.S. : Mi-am amintit de blogul unei… neveste. Nu are foarte multe postari da’ zau de nu mi-a placut enorm de mult blogul intitulat, sugestiv, « Invat sa fiu sotie ».

Pofta buna?!

16 gânduri despre “Surprinzator!

  1. 1. Vezi sa nu ma manci 😀
    2. Spaghetele-s nou’ trend, sau cum? Toata lumea spaghete-n sus, spaghete-n jos 🙂
    3. Nu mai ai de invatat, de faci experimente? 😛

  2. Incearca sa faci si sosul la spaghetti de la plic… ca spaghetele sunt banale la fiert… nu? 😀

    Eu sunt total de acord ca oricine, barbat sau femeie trebuie sa gateasca. Si sa spele, si sa curete, si sa bata macar un cui in perete si alte mici chestii din astea esentiale.

    PS: Praf sters la 6 saptamani? Aspirator la 3? Eu le fac pe toate astea la 2-3 zile… cat e praful la tine? :))

    PPS: Stii ca mereu va exista alternativa restaurant, nu? :))

  3. Stiam eu ca am facut bine procopsindu-te cu leapsa despre vecini… Nu stiai? Afli acum :)) La cat de amuzant e postul asta, daca am noroc si ai vecini simpatici, o sa mai rad o portie 🙂

  4. @Schintzel: Pai pan’ la urmatorul examen am decis sa iau o pauza.
    @Diana: Nu-ti imagina ca-s o ingalata :)) Dar se intampla sa treaca doua saptamani si sa nu fac mizerie pe covor, cat despre praf…io nu-s alergica precum is altii :-” si mi-e lene sa-l sterg pentru ca tre’ sa iau la mana fiecare maimutzel de pe-acolo..
    @Maya: Da’ ce, vii sa-mi gatesti? 😀
    @Ema: ViitoarEA soacra si viitorul Fat Frumos, stiu :))
    @Rox: N-am vecini tocmai simpatici da’ incerc. Ia sa vedem..
    @C.I.: Tu si umorul tau, iarasi :))

  5. Vreau spuma de capsuuuuuuuni! Vreau, vreau, vreau!! :)))
    Da…cam ca tine stau si eu la capitolul gatit. Dar sper sa-mi iau un barbat care sa ma iubeasca si-asa. 😛

  6. Si eu vreau spuma da’ e posibil sa ma multumesc doar cu clatite azi :))
    Io cred ca o sa ajungem amandoua bucatarese desavarsite pan’ ne-om marita :))

  7. Puiu’ cu smantana nu cred ca e atat de greu de facut 😕 adica, prajesti carnitza ca de obicei si la sfarsit adaugi smanatana, nu?:-s [ haidetzi cu aprobarile, va roooog! ] .Dar de spuma de capshuni nu stiam 😕 mie mama imi face spuma de ciocolata si se bat lupii la gura mea :”>

  8. e jale daca nici cartofii prajiti nu merg :))) lasa, mai ai timp si vei vedea cat de bine te vei simti cand iti va iesi mancarica, chestie ce te va determina sa incerci tot mai multe si mai multe 😀

  9. nu stiu cum gatesti…trebuia o dovada aici…o poza…un miros ceva

    ideea e ca povesteti cu asa o pofta…ca te cred pe cuvant.

    cred ca e unul din articolele care mi-a placut cel mai tare la tine 🙂

  10. Si uite asa sfarsesc eu prin a muri de pofta! Daaaaar… cu ocazia asta mi-ai trantit o idee: sa-mi fac spaghete dar bolognese, sa moara iar vecinii de oftica iar pisicile sa stea cu burta-n sus ( ele sunt primele care au parte de ..resturi 😀 ).
    Te invit la o portie….. sa facem schimb de „experienta „, retete. :))

  11. De parca ne-am fi vorbit zilele astea sa ne bagam la bucatarie… eu, Grapefruits, tu…
    Chocolate, nu chiar 😀 Smantana se amesteca cu oua mai intai si se pun la fiert. O lasi sa dea in clocot putin, adaugi carnea prajita (nu adaugi si uleiul), dupa care amesteci putina faina cu apa si torni peste smantana & carne. Sau cel putin asa il face mama 🙂 Si e fantastic de bun cu mamaliguta!

  12. Ciorba de pastai?Really??that must suck!
    Conopida e buna pane(da` e preaa mult ulei „la mijloc” ) si murata!

Lasă un răspuns

