Oamenii puternici. Si eu.

Oameni puternici. Eu. Eu nu sunt unul din acei oameni. Eu sunt un om slab. Cu tot cu cele 53 de kilograme ale mele.

Daca as incerca sa definesc un om puternic ar trebui sa aleg intre omul care are o stapanire de sine, o putere grozava de a rationaliza, de a desprinde relativ usor gandurile mintii de cele ale sufletului, poate, … si intre omul… insensibil, insa cred ca pe acesta din urma insensibilitatea nu-l face tocmai puternic, nu?!

Se spune ca „Cei slabi nu pot niciodata sa ierte, iertarea este atributul celor puternici.” Nimic mai adevarat. Pentru ca intrebarea “Can you really forgive if you can’t forget?” ma face sa realizez ca sunt atat de multe lucruri pe care nu le pot ierta ( precum si atat de multe lucruri pentru care nu voi fi iertata ) .

Apoi, citind postul de la Dianne, am realizat ca  o suma impresionanta de bani m-ar schimba. Pentru ca nu sunt suficient de puternica sa raman aceeasi. E drept, ar fi o mare nerusinare din partea mea sa imi uit prietenii. Unul, doi sau trei datorita carora inca sunt aici.

„Someone once told me that the power in all relationships lies with whoever cares less, and he was right. But power isn’t happiness, and I think that maybe happiness comes from caring more about people rather than less…” – Connor Mead in „Ghosts of Girlfriends Past”. – Ei bine, sunt momente in care ‚fericirea’ nu face nici cat doua cepe degerate si … tocmai faptul ca iti pasa de oameni te face un om slab. Si asta e un dezavantaj atunci cand oamenii de care iti pasa… nu merita afectiunea ta. Si mai mult decat atat, nu doar ca nu o apreciaza, insa se joaca atat de prosteste cu ea incat… .

Desi poate nu s-ar spune despre mine, sunt foarte sensibila cand vine vorba de sentimente. Indiferent de ce tip ar fi acestea. Poti sa imi faci ferfenita orgoliul, poti sa te joci cu mintea mea, insa in momentul in care te-ai jucat cu sentimentele mele, m-ai doborat si mi-e incredibil de greu sa ma ridic. Oamenii puternici isi gasesc forta sa o ia de la capat. Pentru ca “When real people fall down in life, they get right back up and keep walking.” Dar eu nu sunt un om puternic.

Nu sunt un om puternic atunci cand ma cert cu fratele meu, nu sunt un om puternic atunci cand, intr-o cearta, nu-mi pot stapani lacrimile, nu sunt un om puternic atunci cand nu spun ce nu imi convine si trec peste fara sa tin cont de ceea ce simt eu, nu sunt un om puternic … tocmai pentru ca am sentimente. Stiu, oamenii pot fi puternici chiar si daca au sentimente dar eu nu pot…

24 de gânduri despre “Oamenii puternici. Si eu.

  1. Si de plangeai de kilograme… pai esti fulg la 53 de kg. 😀 Apoi eu la 63 zici ca mananc doar vinerea si atunci o frunza de salata… daca scadem diferenta de inaltime… chiar ca esti un om slab. 😀

    Nu exista om in totalmente puternic sau om totalmente slab. Si cel mai puternic om are punctele sale slabe, care il darama, si cel mai slab om isi poate gasi puterea in ceva.
    Eu cred ca puterea ta o vei gasi tocmai in slabiciunile tale. Sentimentele, sensibilitatile dau puteri imense… ca puterea unei iubite de a face orice pentru cel drag sau si mai si, ca puterea mamei de a-si proteja copilul. Si de pilda multe femei „slabe” au devenit mame extrem de puternice.

    Si sa stii ca esti puternica intr-un fel. Ai puterea de a-ti recunoaste defectele si slabiciunile. Sunt oameni care darama munti, se ridica dupa cele mai grele incercari… dar nu au puterea de a isi vedea defectele si slabiciunile.

  2. Of, comentariu profund, ca de obice, nu m-asteptam altfel, Diana..
    Ah si…is grasa la 53 de kile pen’ca is mica de statura, tre’ sa mai zic asta de muuulte ori? :))
    Articolul asta il programasem si uitasem sa-l dezprogramez asa ca m-am trezit cu el mai devreme decat voiam… Iar va iau prea repede cu prea multe articole? :))

  3. App de film si de Connor Mead, foarte bun film. Si sa stii ca „puterea intr-o relatie ii apartine celui care ii pasa mai putin”. Si chiar asa este, eu am simtit-o pe pielea mea. In ziua de azi, sunt foarte multi oameni falsi, si putini sunt cei de care merita sa iti pese si carora le pasa de tine. Multi sunt cei care daca le spui adevarul in fata si parerea ta, o iau ca pe o rautate. Un om puternic, dupa parerea mea, e cel care renaste din cenusa ca pasarea Phoenix, care se ridica de jos si redevine om din nou, indiferent de ce i s-a intamplat. Un om puternic e un om care are capacitatea de a rationa obiectiv asupra oricarei probleme si cand stie sa delimiteze sentimentele de celelalte lucruri. Un om puternic e un om care nu se va lasa condus de sentimente si care nu poate fi santajat emotional. Un om puternic e un om cu coloana vertebrala, asta cred eu.
    Hubbis, tu nu esti un om slab, tu esti un om sensibil si sentimental.
    Imi permit sa iti dau un sfat: incearca sa nu lasi sa se vada ce e in sufletul tau si nu iti exprima sentimentele. Ele te pot face vulnerabila si astfel, e posibil sa ai de suferit. Poop, slabanoago:P

  4. Dianne, ai definit perfect, din punctul meu de vedere, omul puternic…
    Hum, sfatul tau stiu ca provine din experienta, dar vezi ce trist e ca trebuie sa ne ascundem sentimentele pentru a nu fi vulnerabile? …

  5. De acord cu DianaEmma, care bine a grait as always 🙂 nu exista doar oameni puternici si doar oameni slabi, la fel cum lucrurile nu sunt mereu doar negre sau doar albe …e calea de mijloc care este cea mai buna, if you ask me.
    Asa sunt problemele: peste unele trecem mai usor, peste altele mai greu, cateodata deloc, cateodata fara sa simtim. Asa sunt si cei din jurul nostru: azi radem cu ei, maine bocim din cauza lor si ne dam de ceasul mortii…Toata lumea iarta la un moment dat, toata lumea uita cate putzin, deci toti avem ceva putere in noi 🙂 la fel cum fiecare are piticii sai si nu poate trece peste anumite faze sau gesturi.
    Dar daca tot te consideri atat de slaba, desi nu cred ca esti, ia partea buna a lucrurilor: ai tot timpul din lume sa cresti mare si puternica 😀 cei care sunt deja asa nu mai au altceva de facut decat sa se mentzina, si nu cred ca mai e la fel de palpitant 😀

  6. aha..si cand esti prea puternic si spui exact ceea ce simti, reusesti sa-ti intorci familia impotriva ta. si asta datorita mamei care este un „maestru” al manipularii.
    ihh…

  7. Da pai 😆 la partea cu rabdarea mai am si eu de lucrat, dar imi place sa dau sfatul asta tuturor, pt ca eu sunt prea impulsiva de cele mai multe ori. Mai era un proverb indian care zicea ceva de genul ” stai linistit si asteapta pe malul apei, cadavrul dushmanului tau nu va intarzia sa apara” 😀

  8. Trebuia sa fie asa: „Stai linistita pe o pajiste plina cu flori si Fat Frumos pe cal alb nu va intarzia sa apara.” Nimic nu stiu indienii astia, ar trebui sa mai invete ceva de la americani :))

  9. „Ei bine, sunt momente in care ‚fericirea’ nu face nici cat doua cepe degerate si … tocmai faptul ca iti pasa de oameni te face un om slab”

    Nu. Faptul ca iti pasa de oameni te face un om. Punct. 😛

  10. Mai Hubba,tre sa avem o discutie ca de la tata la fata. Cine ti-a zis tie ca oamenii puternici nu plang? Si cine ti-a zis ca oamenii puternici nu sunt sensibili? Si cine ti-a spus tie ca cei care se lasa uneori folositi de persoane care nu stiu sa le pretuiasca afectiunea nu sunt puternici? Din moment ce nu ti-e jena sa iti arati latura umana, din moment ce iti lasi atinse coardele sensibile de chestii infime pentru altii, din moment ce constientizezi ca uneori le oferi prea mult celor care nu merita, din moment ce stii ca faci greseli si ai slabiciuni, din moment ce totusi ai curajul si intelepciunea sa spui lucrurilor pe nume, sa te analizezi si sa scrii cu sufletul, ESTI PUTERNICA!
    Si daca nu ma asculti ni nu intelegi te pun la colt si nu mai ai voie la calculator o saptamana! Ia vezi! Asculta ce-ti spune tata!
    Ti pup tu!

  11. 🙂 sa stii ca esti exact ceea ce iti spui ca esti si te simti asa cum iti impui printr-o atitudine negativa… eu chiar cred ca felul in care te vezi tu se reflecta la exterior, in modul in care te percep ceilalti. Adica, daca tu te vezi o fiinta slaba, ai sa fii o fiinta slaba. Daca insa crezi ca esti puternica, chiar vei fi o femeie puternica.
    Uite cateva „masuri” aplicate si folosite cu succes in management: in momentul in care vrei sa schimbi ceva intr-o organizatie, de obicei ai echipa, te apuci, dezvolti o solutie si apoi vine momentul in care trebuie sa le spui oamenilor, celor carora le vei schimba viata pana la urma, ca, „dragii mei, de azi incolo nu mai facem asa, facem altfel!”… vei avea urmatorele reactii:
    1) rezistenta
    2) rezistenta
    3) depresie
    4) faza de testare
    5) acceptare
    6) recunostinta
    7) obisnuinta 🙂

    Aplicabil oricand si pentru o singura persoana… depinde doar de tine sa devii o femeie puternica 😉
    + ca… timpul chiar le aranjeaza pe toate…
    am facut povestea porcului aici… lunga cat o zi de post :))

  12. Cei puternici sunt cei care au sentimente, pentru ca cei care simt, traiesc intens, sufera, rad, plang, etc, cad si isi revin si ei sunt învingători !

  13. Depinde… termenul asta de puternic e relativ. Pentru mine cei puternici sunt cei care stiu sa treaca peste momente extrem de dificile, care nu acorda importanta tuturor nimicurilor si care stiu clar ce au de facut in viata

Lasă un răspuns

