Inspirat din viata.

O prietena imi spunea ca… daca ei ii spui ca te deranjeaza lucrul X la ea, va incerca sa nu il mai faca. Si ca se asteapta la acelasi lucru de la prietenii ei. Unii o dezamagesc, altii insa o impresioneaza, poate, astfel.

*

Am prieteni baieti, dar de ce nu, si fete, care imi povesteau sau povestesc ce anume ii deranjeaza la iubita lor, respectiv iubitul lor. Sfatul meu era intotdeauna acelasi : spune-i ei/lui asta. Pentru ca, din punctul meu de vedere, intr-o relatie, comunicarea e esentiala si daca omul nu stie care e punctul tau de vedere asupra problemei, nu are cum sa actioneze pentru a indrepta ceea ce tu consideri gresit.

*

Eu am tendinta ( nu-mi gasesc explicatie pentru asta ) de a-i spune prietenului X ceea ce ma deranjeaza la prietenul Y si de a-i spune prietenului Z ce ma deranjeaza la prietenul X. Nu sub forma de barfa, ci sub forma aceea de « Imi esti prieten, ma confesez, ma plang tie. »

*

Sa ma traga si pe mine cineva de maneca si sa-mi spuna ca … comunicarea e esentiala.

LE: Din cauza unor carente in exprimare pe care le detin, e posibil sa nu-ntelegeti ce dracu’ vor neuronasii mai roz si pufosi sa zica. Daca-i asa, lasati-o asa. Postul asta e pentru mine. Si-atat, pan’ la urma.

43 de gânduri despre “Inspirat din viata.

  1. Spunându-i lui X care îi sunt defectele fără ca X să-ţi fi cerut asta, rişti să te alegi cu nervi şi dispute. Indiferent de câtă diplomaţie vei folosi, relaţia riscă să se deterioreze.
    În schimb ai putea să aduci în discuţie dezvoltarea personală, pe post de paravan. Ar trebui să-i „trezeşti” dorinţa de a fi mai bun, de a elimina defectele şi de a exploata calităţile. Cred că e mai bine să faci în felul acesta, pentru că eliminând defectele nu înseamnă neapărat că eşti mai bun.

    Însă, ce îţi scapă ţie e ideea defectelor. Ele fac oamenii să fie unici. O persoană care nu este „defectă” nu are farmec.

    Şi da, comunicarea este esenţială. Trebuie doar să ţii minte că nu contează neapărat ceea ce zici, cât contează tonul.

  2. Problema nu e doar sa comunici, ci sa si stii cum sa comunici.

    Un om chiar si cu cele mai bune intentii, nu o sa se schimbe brusc daca cineva apropiat ii spune ca il deranjeaza nu stiu ce. Cu totii suntem oameni si intelegem sau ar trebui, cat de greu e sa te schimbi, chiar daca vrei. Degeaba cel de langa tine iti spune, degeaba intelegi ca trebuie sa te schimbi, daca ala de langa tine doar iti spune, nu te ajuta, nu te intelege.

  3. Mai, io ori nu stiu sa ma exprim ori nu intelegeti voi. Sa zicem ca te deranjeaza ca un prieten …ce exemplu sa dau eu… uite, am avut o prietena care ma lasa mereu balta inainte de un chef sau iesire in club. Ma anunta cu doua ore inainte ca nu mai vine ca afara ploua, ca i-a murit pisica s.a. (Da, pentru mine au fost gesturi urate pentru ca prezenta ei era importanta pentru mine.) La inceput treceam peste, desi ma afecta clar si ma enerva s.a. Apoi am inceput sa o ‘pedepsesc’. Gen ‘ Nu mai vorbesc cu tine 2 zile.” dupa care ne vorbeam ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat. Respectiva nu incerca sa ma impace cumva sau sa imi arate cat de rau ii pare. Nimic. Am trecut peste de fiecare data si am zis „Asta e. „[Am o prietena care uraste „Asta e.” si „Asa sunt eu”:P] pana cand intr-o zi mi s-a pus pata rau de tot (nu pe motiv de lasat balta la un chef, ci altceva) si am zis gata. Evident, tipa nu a reactionat. Banuiesc ca aia n-a fost prietenie, e drept, dar la chestii de genul ma refer.

  4. Pompilia draga, dar noi de unde sa stim exact la ce faza te referi exact? Postul e cam generalist, dar observ ca tu te refereai la niste greseli doar dintr-o anumita arie…

  5. Diana , ea incearca sa ne faca sa ne intrebam , sa cercetam , sa ne pierdem noptile sub cearceaful ce fosnaie sa mergem la baie in fata oglinzii si sa vorbim cu noi ore intregi despre lucruri intime ce implica organe intime . Tu nu vezi ?! Incearca sa ne faca sa ne simtim sensibili si fara rost ! Sa parem nebuni ! Nu are rost ! Nu are rost Diana ! Fugi ! Fugi de-aici pana nu e prea tarziu ! Uita de Robert , are cancer la testicule , oricum va muri ! Fuuuugi .
    Apropo , de ce-s singurul de aici care n-are un ‘picture’ cand trimit un comentariu ?

  6. „O prietena imi spunea ca… daca ei ii spui ca te deranjeaza lucrul X la ea, va incerca sa nu il mai faca.” ai scris clar in articol ca te referi la anumite „lucruri” pe care le „face”, deci e clar pentru oricine ca este vorba de gesturi ale persoanelor puse in discutie. Exemplu esti si tu, in sensul ca scrii ceva pe site-ul asta si dupaia te certi ca ai uitat ce ai scris. Faptul ca te certi aiurea reprezinta un gest, de aici deriva si verbul „a gesticula”. Am sa iti urmez sfatul de a comunica ceea ce nu imi place la cineva (adica tu) sperand ca pe viitor nu va mai repeta acel „lucru” si anume: NU MAI FII PROASTA SI NU MAI UITA CE NAIBA SCRII. Mersi, ma simt mult mai bine :*

  7. @Alin H: 1. E vorba de actiuni pe care persoanele le fac si ma deranjeaza. Am dat un exemplu concret pentru ca e posibil sa am carente in exprimare.
    2. Nu uit ce scriu, insa ultima oara cand am verificat eram om cu sentimente si ganduri, stii? Si oamenii, in functie de cum bate vantu’, de cum ciripesc pasarile si de cum se caca cioara au stari diferite, stii? Daca astazi spun „Fiti indraznete si faceti voi primul pas.” maine e posibil sa spun „Nu, daca el va vrea, va face tot posibilul sa va aiba.”
    3. Nu crezi ca e cam deplasat sa ma faci proasta la mine in casa? Cand gresesc, ok, corecteaza-ma sau explica-mi, da’ permite-ti anumite lucruri cu prietenii tai reali, nu cu mine. Vai, ma simt mult mai bine.
    4. Daca te deranjeaza atitudinea mea usor sarcastica… ei bine, ghinion.

  8. Grapefruits, zau ca asa is si io uneori „Asa sunt eu, ia-ma asa sau lasa-ma.”. Insa daca imi spui, spre exemplu, ca nu iti place sa fac glume pe seama ta in public, pai nu le voi face.

  9. Raspuns. Am citit comentariul 4 si vad acelasi lucru ca si pana acum, si anume ca nu stii sa te exprimi si sa transpui in scris ceea ce gandesti. De la acest „lucru” majoritatea comentariile au ca subiect faptul ca nu se intelege ceea ce vrei sa zici cu adevarat.

  10. Da, AlinH, am inteles asta… cum am spus si mai sus, am io carente-n exprimare…ai incercat insa sa iti transpui sentimentele si starile in scris? In asa fel incat X-ulescu/XuleasCA CAre s-a cacat in relatia voastra sa nu se prinda? Nu-i usor…

  11. @Hubba Bubba „2. Nu uit ce scriu, insa ultima oara cand am verificat eram om cu sentimente si ganduri, stii?”, nu stiu, imi dai voie sa verific?

  12. Ai aici numarul meu de telefon: , da-mi un bip te rog frumos, si te sun eu si imi explici si mie cam ce vroiai sa zici (de data asta in vorbe) si poate reusesc sa te ajut 🙂

  13. Hubba Bubba: nu văd de ce mi-aş transpune sentimentele şi trăirile în scris, astfel încât să nu se prindă X. Ori îi dau perversă (lovitură sub centură) şi zic lucrurile pe faţă, ori nu le mai zic deloc. De ce aş scrie un articol, să zicem, care să conţină aluzii la X sau Y ? N-are rost.

  14. @AlinH: Ti-am sters numarul de telefon, indiferent daca e real sau nu, nu vreau sa fii sunat de cine stie ce bezmetic.
    @Treispezeronoua: Pentru ca asta e modul meu de a ma descarca.

  15. Numarul este bun. Multumesc ca l-ai sters, vroiam doar tu sa il vezi, dar daca totusi nu esti convinsa incearca sa dai un apel. Ce ai de pierdut? Daca nu sunt eu o sa zica cineva ca e greseala. Deci nu ai mai nimic de pierdut. Daca nu ti l-ai notat undeva il mai trimit odata.

  16. Pai tot astept sa imi dai un apel, acum cat este discutia in toi. Pentru mine nu e tarziu, sper ca nici pentru tine. Asa ca suna acum ca maine cine stie ce treaba mai avem si nu o sa mai avem timp de convorbiri.

  17. In ideea ca nu prea ai habar semnificatia cuvantului „disimulare” cred ca tu esti disimulat la cap. Daca nu iti convine ceva poti foarte usor sa inchizi pagina, dar desigur ca ai vrut si tu sa pari INTERESANT si ai lasat un comentariu aiurea.

  18. Cei care stiu ca unul dintre cele mai importante lucruri intr-o relatie (indiferent de care) este comunicarea, sigur comunica, chiar daca de multe ori, doare ce au de zis. Iar cei care nu stiu, ar face bine sa constientizeze si sa actioneze in cauza. Hubbis, nu-ti bate capul de ce inteleg unii, eu am inteles the point si cred ca e normal sa-i povestesti lui X despre Y fara a fi barfa, de multe ori, nu comunicam pentru a evita o cearta sau o discutie mai aprinsa si e normal sa-i comunicam lui X ce ne doare in loc sa-i spunem lui Y stiind ca asta ar cauza altele apoi…..
    Asa ca, chill, nu esti singura si nici nu e aiurea, that’s the way it is!
    Poop

  19. P.S. Faze de genul celor date de tine ca exemplu am patit si eu destule. Diferenta e ca eu i-am tot zis amicei si i-am tot explicat in toate situatiile si pe toate tonurile posibile si degeaba ea tot cum o taia capul facea, fara sa-i pese de nimeni si nimic. Si atunci, asa brusc si dintr-o data, m-am hotarat eu ca nu are rost sa-mi racesc gura degeaba, mai bine o las sa moara in prostia ei si ma retrag. Si asa am facut. Si crede-ma ca eram „prietene” de multi ani,dar am zis pas. O prietena adevarata incearca sa se schimbe daca tine la tine sau macar incearca sa nu mai faca. Daca nu-i pasa, nu e prietena. Io din multele care le-am avut, am ramas cu 2 prietene adevarate, una mai are scapari, da o las in pace ca iubeste si e bulversata, o sa-si revina ea one day……

  20. Hmm… vad noi personaje pe la tine… unde-s multi si scandalul creste.
    Cat despre ce spui tu: sunt 2-3 tipuri de persoane:
    1. cand le spui ce te deranjeaza si ei nu mai fac lucrul ala sau cel putin nu in fata ta aratand ceva respect;
    2. cand le spui ce te deranjeaza si nu fac nimic, se scuza ca asa e firea lor si cred ei ca scapa basma curata nefacand astfel nimic;
    3. cand le spui ce te deranjeaza nu mai fac o vreme si apoi revin la sentimentele initiale.
    Ce din urma ma enerveaza mult mai tare decat cei care nu fac nimic (astora nu le mai bati capul de pomana ca nu vor misca un deget); nu-mi place sa insist.. dar unde vad ca totusi se poate mai trag un pic

  21. Eu spun întotdeauna ce gândesc persoanei în cauză. N-am probleme cu comunicarea. Ba mai mult, încerc să şi ajut.
    Însă nu întotdeauna am de câştigat, pentru că există o grămadă de oameni care nu suportă adevărul – trebuie să-l înveleşti în pacheţele roz şi pufoase, care, după părerea mea, aduc a minciună. Concluzie? Mai bine tac! (deşi mi-e greu să mă abţin)

  22. eu am inteles. din moment ce tu ii tragi pe ceilalti de manuta, de ce nu te tragi tu singura de mana, si le spui unor persoane verde in fata ce crezi despre ei? ce se poate intampla ?
    risca! 😀

    >:D<

  23. Eu zic verde-n fata, nu merg la cutarescu sa-i povestesc de x-ulescu, cel mai bine ma descarc in fata persoanei in cauza. Adevarul doare, da stiu.. dar decat sa fiu falsa si sa le ascund mai bine-i „lovesc”.
    Ar trebui sa tii si TU cont de sfaturile pe care le dai, ca sa aiba model cei ce le primesc. 🙂

Lasă un răspuns

