Leapsa despre carti?! Pfoai!

Mda. Iau o pauza de la pauza si… bag repejor o leapsa pe care am rugat-o pe DianaEmma sa mi-o paseze. Ca sa evitam momentele in care se gaseste vreunul sa ma faca ipocrita, va avertizez din start: citesc extrem de rar. Anul trecut nu-mi amintesc sa fi citit 3 carti cap-coada. Raspunsurile de mai jos, insa, sunt sincere.

1.Cand cititi, pentru a marca locul unde ati ramas cu lectura, folositi semne de carte sau indoiti paginile ?

Nu indoi niciodata paginile. Folosesc semne de carte sau o las deschisa, pur si simplu.

2.Ati primit in ultimul timp o carte drept cadou, si daca da, care a fost aceasta ?

Sa ma gandesc… cred ca ’ai mei’ imi cunosc foarte bine partea materiala si nu cea spirituala, pe care trebuie sa recunosc, o cam neglijez, asadar nu prea primesc carti cadou. Nici nu-mi amintesc cand am primit ultima oara o carte. Dar urmatoarea vreau sa fie, dupa „Niste raspunsuri” a Mihaelei Radulescu, „Codul bunelor maniere astazi” de Aurelia Marinescu.

3.Cititi in baie ?

Uhm…  sincera sa fiu, la mine in baie, pe cosul de rufe, gasesti 3 reviste (una Cosmopolitan si doua Esquire). Pentru ca m-am saturat sa citesc ambalajele de la Lenoare si Coccoline si Cifuri s.a. Deci da, citesc in baie. Da’ mai des imi fac ordine pe telefoane (sters mesaje, apeluri) decat sa rasfoiesc reviste. Carti citesc mai rar in baie. Doar daca sunt cu adevarat captivata de ele.

4.V-ati gandit vreodata sa scrieti o carte, si daca da, care ar fi fost aceasta ?

Mi-ar placea cu siguranta sa am suficient talent si inspiratie si toate cele ca sa scriu o carte. Dar deocamdata, lipsa. Si-apoi, ar fi, cu siguranta, inspirata din povestile triste ale vietii mele.

5.Ce credeti despre colectiile de carte de la noi ?

Colectiile de carte de la noi? Pai ce-nseamna asta? ‚Scriitoarele’ Loredana Groza, Laura Andresan, Andreea Marin, Mihaela Radulescu? Pe ultima o diger binisor, da’n rest pauza. Mi-ar placea, spre exemplu, sa citesc „Soni” a lui Andrei Russe. Banuiesc ca face parte din ‚colectiile de carte de la noi’.

6.Care este cartea preferata ?

Mi-a placut „Oameni si soareci” a lui John Steinbeck. Mi-a placut „Padureanca” din colectia de nuvele a lui Slavici. Mi-a placut „Ciuleandra” a lui Rebreanu. Puerilul, poate, „De veghe in lanul de secara”; „Maitreyi” de Eliade, „Al patrulea element” de Dan Taranu si „Despre lucrurile simple” a Mihaelei Radulescu. Toate sunt carti care, la vremea aia, au lasat o oarecare amprenta asupra mea. ( Parc-as vorbi din carti cand spun fraza asta. ) Cred, insa, ca preferata o pot declara pe „De veghe in lanul de secara” a lui Salinger.

7.Va place sa recititi unele carti si care ar fi acestea ?

Da, da si da. „Al patrulea element”, „De veghe in lanul de secara” si „Codul bunelor maniere astazi” le-am citit de doua ori, pe fiecare. Pe prima o incepusem chiar si pentru a treia oara. Si le-as reciti oricand.

8.Ce parere ati avea de o intalnire cu autorii cartilor pe care le apreciati si ce le-ati spune?

Sincer, nu stiu daca mi-as dori sa ii intalnesc. Pentru ca, evident, in mintea mea am creat fiecarui autor, precum si fiecarui personaj principal, o imagine. Nu mi-e teama ca as fi dezamagita, dar mi-ar fi greu sa ma obisnuiesc cu imaginea reala. Si da, e un motiv infantil sa nu-mi doresc sa ii intalnesc.

9.Va place sa vorbiti despre ceea ce cititi si cu cine ?

Imi placea sa vorbesc in clasele 5-8. Acum, mai putin. Pentru ca m-am ’superficializat’ intre timp si, asa cum o buna prietena spunea, probabil tot ce-as putea scoate ar fi „Da, faina carte.”

10.Care sunt motivele care va determina sa alegeti o carte pe care sa o cititi ?

Evident, la scoala, citeam carti pentru ca eram obligata. Si zau ca regret si-mi lipseste perioada gimnaziului pentru ca eram obligata sa citesc mult, mult. Acum, aleg mai des sa pierd vremea decat sa citesc o carte buna. Dar… aleg o carte daca imi e recomandata de cineva in gusturile caruia am incredere, daca ma atrage titlul, autorul si, trebuie sa recunosc, aleg uneori carti puternic mediatizate. Insa, din pacate, aleg… rar.

11.Care credeti ca este o lectura „obligatorie”, o carte pe care cineva trebuie sa o citeasca ?

Codul bunelor maniere? Asta pentru ca… o carte despre cum sa fii uman nu cred ca exista.

12.Care este locul preferat pentru lectura ?

In pat. Cu siguranta in pat.

13.Cand cititi ascultati muzica sau lecturati in liniste ?

De preferat, in liniste. E drept, ma pot detasa dupa cateva randuri si nu aud ce-i in jurul meu, dar prefer, clar, linistea.

14.Vi s-a intamplat sa cititi carti in format electronic ?

„Maitreyi” am citit-o pe calculator. Am mai incercat sa citesc pe calculator si „Veronika se hotaraste sa moara” si „Ghidul nesimtitului” si „M-am hotarat sa devin prost” insa am esuat lamentabil. Poate ca de vina eram eu, insa trebuie sa recunosc ca nu pot citi carti in format electronic. Poate dac-as avea laptop si m-as putea tolani in pat…

15.Cititi numai carti cumparate sau si pe cele care sunt imprumutate ?

Trebuie sa recunosc, cumpar rar carti. Si le cumpar doar daca prezinta un real interes pentru mine. Deci… citesc si, si.

16.O carte este pentru mine… Cum ati descrie o carte ?

E momentul meu. E detasarea de lume si introducerea intr-o alta. E locul in care, indiferent de descrierile autorului, personajul prinde contur din perspectiva mea. Ii vad, neclar insa, chipul. Parul. Hainele. Privirea. Si stau alaturi de el. Si traiesc evenimentele, cu sufletul la gura. … Repet, o carte e… momentul meu. Uitasem ca-mi place sa citesc. Si inca uit…

Merge mai departe la scorpiutza mea preferata, Ada, si la ascendenta mea in scorpion preferata, Emma. Merge si la taurasul ChuckNorris. Am zis!

25 de gânduri despre “Leapsa despre carti?! Pfoai!

  1. PS: N-am nimic cu numele tău. Doar că am avut un hamster numit „Pompilică”. E doar o coincidenţă.
    PPS: Ai un nume frumos. Şi ciudat. Nu l-am mai întâlnit până acum.

  2. Am ajuns la sfârşitul arhivei din luna Iunie 2009. Evident, am citit printre rânduri până acum (nu înseamnă că sunt superficial). Nu mai citisem un blog de foarte mult timp (să-l citesc de la început până la sfârşit). Mi-ai captat atenţia cu articolele postate aici, deci voi citi mai departe. Şi, crede-mă că de obicei nu am răbdare să citesc romane întregi. Mi se urcă sângele la cap. Dacă ai reuşit să mă faci să citesc blogul, înseamnă că ai transmis mesaje cu un grad mare de interes pentru mine.

    Haida, că mi-a venit cheful să citesc mai departe.

  3. Mda, am citit (tot printre rânduri) tot blogul tău. Interesant.

    “Nu eşti aici ca să alegi. Asta ai făcut-o deja. Eşti aici ca să înţelegi ceea ce ai ales.” – asta mi-a sărit în ochi.

    Acum, dacă se poate, mă întind în pat şi încerc să adorm. Dimineaţă tre’ să fiu prezent la examen, pentru a-i transmite personal profesorului salutările mele cordiale.

    Noapte bună!

  4. Si acuma sincer… eu nu inteleg de ce sta lumea asa mult in baie??? Eu stau atata cat nu m-am plictisit inca de Lenoare, Cifuri, Arieluri & co. =))

    Nu te-ai ganditi sa tragi la imprimanta cartile in format electronic? 😀

  5. Mai, eu stau in baie pana imi sterg toate mesajele inutile sau, daca ma apuc sa citesc un articol, pai il citesc pana la capat.
    Si sa stii ca nu, nu vreau sa le scot la imprimanta. Pfoai, nu ma vad citindu-le ashiea. Vreau cartulie, cartulie.

  6. Te-am ” citit ” gata! O carte care ti s-ar potrivi( sper sa nu ma insel, bat in blogosfea! ) ar fi: ” Sunt aiurita si se ia! ” de Caprice Crane , colectia „Cocktail”.
    Pe scurt, e vorba de o tipa extreeem de desteapta, funny , impulsiva, AMETITA, schimbatoare, spune ce vrea cand vrea si etc. si desigur de un Fat Frumos 🙂
    Mie mi-a placut groooozav de mult!!! 😀

  7. Bună dimineaţa şi ţie ! (chiar dacă e ora 13:00)

    Am luat examenul, ca să încep cu începutul.
    Am văzut „PS: I love you”, iar blogul tău nu trebuie să fie neapărat genul meu. Citindu-ţi articolele azi-noapte, am reuşit să-mi mai descreţesc mintea. Am găsit subiecte pe gustul meu, scrise dintr-un alt punct de vedere, mai mult sau mai puţin. Chiar mi-a plăcut ce am găsit aici.

    Şi nici nu vreau să-l detronez pe Zoso, mai nou pe Cabral (el e numero uno). Aici nu e vorba de o competiţie.

    Ne mai citim. See you later, aligator.

  8. Spre rusinea mea, si eu citeam mai mult anul trecut (mai ales cand am avut mana in gips o luna de zile…..mi-am rupt-o pe scari, in fata blocului), cred ca am citit vreo 2 carti intr-o luna:) Acum, nu mai am timp; ba sesiune acum, apoi vacanta si iesit la aer, apoi iar scoala si tot asa:) Mai citesc si eu, printre picaturi. O carte interesanta mi s-a parut „Prin praf si vise”. E vorba despre o romanca ce isi lasa jobul foarte bine platit, undeva in strainatate pentru a se aventura intr-o excursie cu 2 englezi, cunoscuti cu o zi inainte pe net. Cartea e scrisa chiar de Roxana Valea, cea care a experimentat nebunia asta. Daca vrei sa te relaxezi si sa vezi cum se indragosteste pe rand de cei doi tipi, plus o groaza de aventuri in tot felul de tari, ti-o recomand:)

  9. Hubba,eu incep sa cred ca-s tat-tu natural, ca si eu pierd vremea in baie :))
    Si,pentru ca esti fiica mea desteapta, iubitoare de carti si frumoasa sa-mi zici cum fac sa-ti trimit cartea de care zice Alina. O am in doua exemplare.
    Tucaieli!

  10. BAAA! 🙂 ce-i aci’?
    Mno, cum fu’ cartea „De veghe in lanul de secara”? Eu o caut de mult timp, mi-a zis cineva ca e buna, dar nu am de unde sa mi-o procur! 😀
    Poate-mi faci un xerox ceva :), sau scan! 😀

  11. Oh :X Cat mi-a placut leapsa asta!!!
    O pastrezi si pentru mine, daca te rog frumos, pana cand termin sesiunea si am mai mult timp de alocat blog-ului?
    Ms anticipat!

  12. Leapsa aceasta a fost si pe la mine, e raguta. Imi pare bine sa aud ca nu sunt singura care nu indoaie coltul paginii la care a ramas :D. Mie imi place sa citesc si imi fac timp sa citesc. In gimnaziu n-am prea citit, nici lecturile obligatorii nu le-am citit, nu atunci…Nici acum nu citesc ceea ce se numeste lectura obligatorie, nu-mi place cum suna, ma respinge…

  13. Bine ati venit, Jad, Andrei S. Da, toata lumea citeste in baie:)) Jad, desigur, dupa stresiune ai o leapsa de facut:D
    Nnonny, eu chiar cred ca sunt putini oameni care indoaie pagina..zau.
    Ioana, poti sa te servesti!

  14. Pingback: Leapsa 3 in 1 « Toantele nu merg in rai

  15. Am facut si eu leapsa asta acum cateva ore, am furat’o de la DianaEmma :”>
    Am citit „Soni” de Andrei Russe asta’vara 8-> e marcanta tare… ramai perplex la final… Pacat ca nu esti mai aprope, ti’as fi dat’o o tura cu cea mai mare placere 😀

Lasă un răspuns

