Barbatul ideal.

Noi stim ca nu exista. Si folosim termenul asta pentru barbatul pe care speram sa-l intalnim candva, pe care ne imaginam ca-l vom iubi si de la care ne asteptam sa ne iubeasca.

In articolul « Iubi ! Iubi! » am cerut un OM care sa-si miste curu’ pan’ la un infect de ghiseu si care sa despodobeasca un amarat de brad. Si am fost « acuzata » de doua ori ca CER MULT, ca am pretentii mari. Say whaaaaat ?

Adica, stai putin, nici macar n-am facut o lista ca Ada sau Croco cu calitatile pe care mi le-as dori de la un baiat/ barbat. Sincera sa fiu, nici n-am listutza aia-n cap. Ce-ar fi sa-ncep sa cer a,b,c,d pan’ mi se termina literele alfabetului ?

(Cititi lista DianeiEmma, cu 82 de cerinte, deloc exagerata, deloc pretentioasa.)

Pai poate vine cineva si i se urca Adei in cap pentru listutza ei. Dar fata stie ce vrea, stie ce ofera, stie ce compromisuri poate sa faca.

Croco, daca nu ma insel, si-a scris lista in timp ce era intr-o relatie serioasa care dura de ceva ani. Deci nu era o pustoaica ce visa la cai verzi pe pereti, ci pur si simplu un om plin de viata, romantic, copilaros, visator.

Asadar incetati sa spuneti despre anumite fete ca au pretentii exagerate. Exagerat si stupid si absurd e sa nu ii dai nicio sansa unui tip, desi e destept si dragut, motivand ca n-are un doctorat si nici nu-i profesor universitar ( Pen’ca „O fi inteligentza sexy, dar numarul de diplome nu garanteaza caracterul unui barbat.” – vezi Cosmopolitan, « De ce sa nu mai cauti ‘barbatul ideal’ »).

Probabil ca multe fete visatoare, in naivitatea lor, isi construiesc o imagine a barbatului perfect potrivit pentru ele ; insa daca se indragostesc de un el care nu bifeaza 24 din cele 258 de ‘cerinte’ din listutza, asta nu-nseamna ca fata isi va nega sentimentele si ca-i va da respectivului papucii. Cand te indragostesti de un barbat, nu-ti iei listutza din dulapior si in functie de cate cerinte bifezi sau nu, hotarasti daca mergi sau nu mai departe. Nu cred ca cineva poate fi atat de absurd.

Asupra femeilor nemaritate trecute de 20 si x ani societatea face presiuni si oamenii se-ncrunta urat stramband din spranceana uitandu-se la ele. Ada ne povesteste cu umor cum rudele o-ntreaba cand se marita, cum mamaie incearca s-o cupleze c-un om simplu, de la tara (car’ nu-i ofera posibilitatea fetii sa-si puna webcamu’ cand ar mulge vaca). E ea (fata frumoasa, cu bun gust, inteligenta, puternica, independenta financiar, buna la suflet, plina de viata) exagerata si pretentioasa? NU ! Fata stie ce isi doreste, ce merita sa primeasca, e constienta de propria ei valoare, fara a se supraestima si-atat. Pur si simplu n-a intalnit omul ala.

Si daca voi, baietii, n-aveti astfel de listutze, asta e pentru ca voi, prin natura voastra, nu stati 30 de minute sa puneti pe foaie ceea ce s-ar putea rezuma la « sa fie buna, buna, a, siii… sa fie buna ! » (Nu va faceam superficiali, faceam putin misto de voi doar.) V-as reprosa doar ca, desi sustineti sus si tare ca nu v-ar pasa, va ingrozeste gandul sa fiti cu o femeie mai inteligenta decat voi sau cu un salariu mult mai mare decat al vostru. (Nu, n-am nevoie sa-mi infirmati, stiu io ca n-ati fi sinceri.)

Nu vrem un Fat Frumos, vrem un « Fat Frumos al meu » care, desi are putina burtica de la bere si s-a incapatanat sa nu-si dea licenta si-si arunca mereu camasile pe canapea, e omul de care ne-am indragostit si care ne face fericite. Si nu suna a filme romantice americanesti, io zic ca asa-i viata, in general. E drept, exceptie fac cei care se casatoresc din interes sau alte motive, dar astia-s putini in comparatie cu oamenii care iubesc, pur si simplu.

Concluzionand articolul asta far’ de cap si far’ de coada, chiar daca tipa-i grasa si uratica si are doar 10 clase, asta nu inseamna ca nu are alte calitati pentru care sa poata fi apreciata si care sa o indreptateasca sa emita anumite cerinte. Totodata, opriti-va de la a spune « esti exagerat de pretentioasa », poate asta e doar punctul vostru de vedere, nu al majoritatii sau nu cel corect. Nu intelegeti gresit, nu incurajez oamenii care se supraapreciaza (ma ingretoseaza, chiar) si care cer imposibilul de la un om, insa cred ca-mi pot imagina si eu cum e cand, desi cunosti fel de fel de oameni dragutzi, destepti, amuzanti si simpatici ( care poate-ar bifa un numar ridicat din cerintele de pe listutza ta), niciunul nu te face sa simti acel ceva.

Si gasirea unei consolari, incercarile facute de gura lumii sau incercarile facute din resemnare de a intra in relatii in care cel de langa tine nu te face sa simti mai nimic sunt decizii pe care trebuie sa le ocolim, sunt lucruri de care trebuie sa fugim mancand pamantul.

Nu incurajez fetele sa viseze si sa depaseasca limite, sustin doar … iubirea.

[ Vio are un articol grozav in care se refera la femeia pe care o asteapta… . Aici. ]


36 de gânduri despre “Barbatul ideal.

  1. Hubba Bubba, articolul asta m-a convins sa nu mai aman unul care si eu vroiam sa il pun despre barbatul ideal. Dar maine de acuma, diseara am proba practica la Retele locale. =))

  2. Ti-as da eu exemplu de pretentii mari… ti-as da o listuta de te plictisesti cand o citesti. =))

    Nu cred ca asta face pe cineva visator.
    De pilda eu am lista pentru ca sunt realista si practica. Pentru ca stiu ca numai un barbat cu acele calitati ar rezista langa mine si eu pe langa el, sa numai acele calitati, impreuna cu ale mele ar putea sa faca o relatie chiar sa mearga.
    Si e o lista izvorata din experienta, nu din vise.

  3. Dragutza poza.:)) Da…pai ai dreptate. De cate ori nu mi s-a intamplat sa ma indragostesc de baieti de astia „non-ideali”…8-|

  4. Da , bun . Buba sa nu iei comentariul urmator ca unul venit din partea cuiva ce nu este de acord cu tine . Cu multe din ideile de mai sus sunt si eu pro . Insa , ‘Fat Frumos’-ul care ‘are putina burtica de la bere si s-a incapatanat sa nu-si dea licenta’ ? Fiecare cu defectele sale , dar fiecare defect spune cate ceva despre persoana respectiva . Sunt defecte care iti reflecta caracterul , sunt defecte mici , mari , venite pe parcursul vietii , defecte fizice , ale gandirii . Le acceptam daca merita acceptate . Iubim pe cei care merita iubiti si desigur , fara se ne mai uitam la ‘golurile’ lor , inchidem ochii si-i pupacim . Dar vezi tu asta se numeste ‘indragosteala’ iar indragosteala tine atat de putin . Cateodata se intampla sa tina o luna , cateodata se intampla sa tina 2 , 3 ani . Dar cel mai important e ca dupa ce trece ‘indragosteala’ sa ramana iubirea , iubirea adevarata . De multe ori se intampla … de fapt de foarte multe ori se intampla sa nu ramana iar cum ai spus si tu , vei cunoaste fel de fel de oameni dragutzi, destepti, amuzanti si simpatici , usor incepand sa simti gustul dezamagirii , usor incepand sa simti ca ai ratat atatea sanse de ‘mai bine !’ , si pentru ce ? Pentru ‘Fat Frumos’-ul care ‘are putina burtica de la bere si s-a incapatanat sa nu-si dea licenta’ …
    Vuai cat am scris , gata .

  5. Ciuchi…lasa-ma pe min’ sa cred in dragoste si punct:P Nu spuneam ca ne-ar placea un lenes cu o ditamai burta; si cunosc un om de succes care nu si-a dat licenta pentru ca facea o facultate care nu ii placea; are un salariu mare si o slujba pe care o face cu placere…asadar faptul ca nu are licenta luata nu-nseamna ca e un prost fara pereche; daca nu are abdomenul plat sau pachetele de muschi nu-nseamna ca e un grasan infect:P

  6. Buba … lasa-ma pe mine sa cred ca ce ai scris tu despre tipul de succes fara licenta e doar o exceptie . Exceptiile sunt putine la fel cum si cei cu abdomenul plat sunt putini . Aspectul fizic intr-adevar conteaza mai putin dar cei grasi garaitori de bere care nu-si ‘misca fundul’ cu anii , care cuvantul ‘sport’ pentru ei e echivalentul cuvantului ‘gratar’ , well , aspectul asta conteaza foarte mult . Apropo , esti incapatanata >:P

  7. Ar fi bine sa fie buna! =)
    Ma bucur ca esti sustinuta de pleiada ta de cititoare, la care pe anumite locuri ma adaug si eu (ca si cititor, ma). Of course, eu intotdeauna am ceva de comentat impotriva, dar in seara asta avand in vedere faptul ca-s chill am sa ma abtin doar cu o fraza (ironica, as always) : You go girls!!!!! 😀

  8. Pingback: Barbatul ideal « Ganduri rupte din mine

  9. Eu una, nu cer decat respect si sinceritate, cand dragostea moare, trebuie sa ramana prietenia, care se bazeaza pe primele doua mentionate. Parerea mea. Am vazut comentariul de pe blogul Petronelei. Ce ecranizare (Mandrie si Prejudecata) ai vazut? Eu am reusit sa vad 3 pana acum. Mai intai am citit cartea, apoi am vazut filmele. E super, merita citita!

  10. 1. Eu am vazut ecranizarea din 1940 – respecta destul de mult cartea, cea din 2003 – e o parodie ce nu face onoare cartii, si am vazut si ecranizarea din 2005, care mi s-a parut mai fidela cartii decat cea din 1940. Si da, citeste cartea, are farmecul ei 😉

    2. Cu diete n-a mers. Am urmat, pur si simplu, exemplul tatalui meu, care si-a micsorat, treptat, portia de mancare :), insa, fara a se infometa.

    3. Detest sportul. Sunt cea mai sedentara persoana in viata :”>.

  11. Pingback: Despre noi si despre listele voastre « About all and nothing

  12. Pingback: Premiu « About all and nothing

  13. Pingback: De ce am blog ? Pentru ca asa vreau « About all and nothing

  14. Pingback: Mister perfect « The eternal questions of a blonde mind

Lasă un răspuns

